Kdo by neměl jíst avokádo? Co může být nebezpečné, když je ho příliš mnoho?

Avokádo je plod avokádového stromu (Persea Americana), z čeledi vavřínovitých. Je to velmi zdravé ovoce, díky obsahu zdravých tuků, minerálních látek (draslík) a vitamínů (kyselina listová).

Avokádo je také velmi bohaté na:

  • tuky (70 % z nich jsou nenasycené, tedy takové, které snižují hladinu špatného cholesterolu);
  • minerály (o 60 % více draslíku než banány a je zde také hořčík a nízký obsah sodíku);

  • vitamíny (A, C, E, vitamíny B a kyselina listová).

Kromě toho ovoce obsahuje rostlinnou vlákninu a sacharidy.

Avokádo má mnoho zdravotních výhod. Mimo jiné prospívá srdci: pomáhá snižovat špatný cholesterol a zvyšovat dobrý cholesterol.

Avokádo je ideální pro hubnutí a sport, protože zasytí na dlouhou dobu, dodá tělu energii a reguluje hladinu cukru v krvi.

A jaké produkty pomáhají posilovat paměť, řekli ve videu “Championship”.

Proč byste neměli jíst hodně avokáda

Pokud ovoce zneužijete, můžete se setkat se zdravotními problémy.

Přibývání na váze

Avokádo je bohaté na zdravé, vysoce kalorické tuky rostlinného typu. Průměrné ovoce může obsahovat asi 25 g tuku a téměř 300 kcal. Tuk z avokáda je pro tělo dobrý, ale musíte ho jíst s mírou.

Nedostatek živin

Aby byl jídelníček co nejvyváženější, jsou potřeba i jiné druhy potravin. Avokádo by mělo být součástí co nejpestřejší stravy spolu s masem, rybami nebo zeleninou.

Ovoce například neobsahuje bílkoviny a některé pro tělo potřebné minerály. Rozhodně se jimi proto nevyplatí nahrazovat část plnohodnotné stravy.

Poškození jater

Avokádo může být škodlivé pro ty, kteří mají problémy s játry. Obsahuje anetol nebo estragol, které i v mírném množství mohou být toxické pro játra a zhoršit onemocnění jater u citlivých jedinců.

Riziko alergie

Avokádo je exotické ovoce, kterému ruský enzymatický systém zdaleka nerozumí. U některých se mohou vyvinout alergie nebo intolerance spojené s konzumací avokáda. V takovém případě byste jej měli úplně opustit, abyste předešli nežádoucím reakcím.

Absorpce cholesterolu

S některými genetickými vlastnostmi těla a vysokou hladinou cholesterolu v krvi ji avokádo může ještě zvýšit. Faktem je, že je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, které mohou blokovat správné vstřebávání cholesterolu.

ČTĚTE VÍCE
Jak rozlišit rané a pozdní zelí?

Kdy je avokádo kontraindikováno?

Je třeba si uvědomit, že avokádo stále není „náš“ produkt – ani jablko, ani brusinky. Naši předkové toto ovoce neznali. Podle toho to tělo musí zvážit, analyzovat. V takových obdobích často dochází k selhání imunity, když je neznámé jídlo vnímáno jako „cizí patogen“, nebezpečí. Pak se objeví zánět ve formě alergie (akutní reakce) nebo přecitlivělosti třetího typu (kdy nedochází k akutní reakci, ale hromadí se imunoglobuliny, pomalu zanícené tkáně).

To lze samozřejmě testovat symptomaticky (měřením reakcí po konzumaci avokáda po dobu několika dní) nebo testováním (genetické nebo iGg testování).

Navíc se kvůli tukům obsaženým v ovoci nedoporučuje lidem s tukovou hepatózou, cholecystitidou a dalšími onemocněními jater a žlučníku.

Avokádu by se měli vyhýbat i ti, kteří užívají léky na ředění krve. Vitamin K, který je součástí zeleniny, zlepšuje srážlivost krve, což může zrušit účinek léků.

Všeho je dobré s mírou. Je důležité to vědět: v případě avokáda je to 30 g nebo 1/5 ovoce denně.