Cibulky duhovky holandské vyrašily. Musel jsem je zasadit do květináčů. Jedna kvetla už včera. Žárovky byly uloženy v lednici. Na podzim jsem je chtěl zasadit na chatu (jak je uvedeno na obalu), ale několik známých mě od toho okamžitě odrazovalo, uvedli své zkušenosti – přesvědčili mě, že naše zima není pro tyto kosatce (len. region), stejně zamrznou. Nevím, co s cibulovinami po odkvětu. Jak je skladovat, kdy je zasadit. Předem děkuji za radu.

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se

Otázka je v následujících sekcích: otázky, duhovky, žárovky, skladování, tipy, doporučení
73 komentáře děkuji za otázku přidat k oblíbeným 34478 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Alexandra Petrohrad 13. ledna 2017, 15:38
Poděkovat! Poděkoval jsi 1
Všechny odpovědi a komentáře (73)
13 Leden 2017, 16: 10

Asi je škoda, že ho neuvěznili. Pravděpodobně kvůli horku si promíchaly roční období a kvetly v nevhodnou dobu. Nyní je třeba je přesvědčit. Podívejte se na tento článek, obsahuje informace o tom, co dělat, když cibulovité kosatce odkvetly: Kosatce: výsadba a péče
Pravděpodobně by mělo být rytí, zpracování, sušení a skladování v pořádku.

13 Leden 2017, 16: 17

Bylo vám správně doporučeno, žárovky by zamrzly a nic by vám nezbylo. A tak jsme viděli alespoň kytičku. Udělejte jako u všech cibulovin: omezte zálivku, když listy uschnou, vysušte je.

13 Leden 2017, 16: 57
Můžete mi prosím poradit, zda je lze vysadit na jaře do volné půdy? Budou znovu kvést?
13 Leden 2017, 21: 33

Alexandro, pokud máte takové kosatce (xyphium), tak zde vůbec nepřezimují, vymrzají, můžete je zasadit pouze jako pokojovou rostlinu do velkých květináčů a dát na zimu do sklepa. Můj kosatec (druh Juno) je mrazuvzdornější a ani pak nepřežil.
Zemře v mrazech – 10

14 Leden 2017, 10: 11

Světlano, tráví zimu. Nechávám je léta zazimovat, předtím jsem jich hodně zasadil. zvláště pokud je hodně sněhu a sníh napadne dostatečně brzy. Nebo po napadlém sněhu přijdou kruté mrazy. Stačí je vysadit do hloubky 10-15 cm.Samozřejmě v tuhých zimách mohou namrznout, i to se stává, ale většinou přezimují. Ano, stojí haléře. Musíte je vykopat jako tulipány, pak bude vše v pořádku. Jinak v létě prostě onemocní a hnijí, stejně jako neokopané tulipány

ČTĚTE VÍCE
Jaké listy má mečík?

14 Leden 2017, 12: 40

Mám tuto duhovku. Koupil jsem dva druhy – Symphony a Blue Pearl. Téměř všechny vyrašily, jako první vykvetla Modrá perla.

13 Leden 2017, 20: 03

Neumrzli by k smrti. A ten, kdo neradil sázet, jako by sám nic nevěděl. Kosatec je velmi nenáročná květina a abyste ji zničili, musíte se velmi snažit.

13 Leden 2017, 21: 39

Ano. souhlasím. proto kosatce miluji, rostou tak nějak samy (ttt), i v takových, řekněme, pilných podmínkách)

14 Leden 2017, 07: 32
Tyto rhizomatózní kosatce jsou nenáročné, zatímco cibulovité kosatce jsou jemné a rozmarné.
14 Leden 2017, 15: 38

No, neříkejte mi – ani žárovky nevyžadují super péči. Při střízlivé péči vykvete běžnému letnímu obyvateli i lopata. Jednoduše se navzájem zastrašujete a vytváříte mýty: „Ach, jak rozmarné jsou baňaté kosatce“

13 Leden 2017, 17: 31

Myslím, že je musíme zasadit do země. A je dobré to na zimu přikrýt. Pěstujeme kosatce, nic s nimi neděláme (kromě prořezávání). Ale moje klima je jiné.
Na druhou stranu už tam pěstujete hrozny. Proč kosatce nezakoření?
Ale nemyslím si, že letos v létě znovu pokvetou. Ale nebuď naštvaná. Teď jde hlavně o jejich zachování. A za rok to budete obdivovat.

13 Leden 2017, 20: 00

V moskevské oblasti také nemám žádné problémy s kosatci. Mám šest druhů. Přesazuji je kdykoliv kromě období květu. Stoprocentní míra přežití.

13 Leden 2017, 18: 03

V tomto případě je lepší zasadit do země na konci července – v srpnu ne dříve. Jinak mohou hnít. Je nepravděpodobné, že již kvést.

13 Leden 2017, 19: 32

Nyní počkejte, až listy začnou žloutnout, a poté je vytáhněte ze země a dobře je osušte, aby vleže neuhnily, pak je, jak radil Sergej, vysaďte do konce léta na pozemek.

13 Leden 2017, 19: 36

Cibulovité kosatce se nebojí ani tak mrazu jako podzimních dešťů. Experimentálně jsem zjistil, že jsem náhodou při zakrývání orientálních lilií nabral část zeminy s cibulovitými kosatci, ale ty, pokryté spunbondem a fólií, přežily a zbytek úplně shnil, 2 balíčky se ztratily

14 Leden 2017, 10: 42

Tady Světlano, souhlasím s tebou. Je lepší ji zakrýt před nadměrnou vlhkostí a poskytuje určitý druh úkrytu před mrazem. Všechny cibulnaté kosatce a tulipány je lepší vysadit později, když denní teplota klesne pod +10C. Pak nezachytí všechny druhy nemocí z vaší oblasti. a spory a nemoci, které s sebou přinesli, se buď nevyvíjejí vůbec, nebo mnohem pomaleji. A všechny cibulnaté rostliny mají čas dokonale zakořenit. To neplatí pro orientální lilie, je lepší je vysadit brzy.

ČTĚTE VÍCE
Jak sušit petržel na zimu?

13 Leden 2017, 19: 55

A marně by je na podzim nezasadili, posypali by je listím nebo něčím jiným a neměli by problémy. Za všechna moje léta ani jedna kosatec v zimě nezmrzla, na podzim ještě méně shnila.

13 Leden 2017, 20: 41

Yuri, mluvíme o cibulovitých kosatcích, jsou to opravdu sissies

Jedná se o cibulovité kosatce

13 Leden 2017, 21: 40
Naše jsou trochu jiné než na tomto balení))
13 Leden 2017, 22: 38

Zimoval jsem takhle 2 roky, nevím, jak přežijí letošní zimu.
Iris bulbous, Juno druh

14 Leden 2017, 12: 40

To je Iris Juno (Juno) nebo Bukhara Iris (Iris bucharica.) – trvalka z čeledi Iris (Iridaceae).

14 Leden 2017, 16: 33

Ale Junos jsou z baňatých Holanďanů nejmilejší teplo! A říkáš, že jsi dva roky zimoval? Zde je odpověď pro všechny pochybovače.

14 Leden 2017, 17: 02

Yuri, Junos rostou poblíž mých orientálních lilií, zakrývám lilie a je zároveň, ale bez úkrytu v mé hlíně všechno zemřelo

15 Leden 2017, 12: 15

Sveto, děláš všechno velmi správně. Právě orientální lilie a jejich kříženci nemají rádi přemokření ani na podzim, ani na jaře. Zvláště pokud na podzim bez sněhu přijdou nečekaně silné mrazy. Takže děláte všechno správně. Opět platí, že jakýkoli přístřešek je také udržuje v teple v extrémních mrazech.

14 Leden 2017, 07: 47

Protože jsou to RHOMA a ne BULBOAR))) Cibulovité rostliny je obecně lepší sázet do nějakých květináčů, květináčů, které lze přinést do sklepa, nebo tam, kde se skladují brambory. Obecně by se s takovými kosatci mělo zacházet jako s jiřinami. Na jaře zkontrolujte hnilobu, ošetřete a zasaďte.

14 Leden 2017, 12: 13

Ano, souhlasím, jedná se o rhizomatózní, nikoli baňaté. A jejich zóna zimní odolnosti je 5-6
V moskevské oblasti tráví zimu ve 3+

14 Leden 2017, 15: 49
No, ne každý má zónu zimní odolnosti 5-6, drahý “Corypheus”. Nepřehánět.
14 Leden 2017, 16: 26

Obraťte se na „Ruskou zeleninovou zahradu“, Milá „světlo“, směs baňaté holandštiny pro čtvrtou zónu se s rachotem rozšířila po celé zemi.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho vydrží orchidej v květináči?

14 Leden 2017, 16: 52

Drahý Juri, teď už budu vědět. Pokud jsi napsal RO, tak to tak je. Je velký rozdíl v zónách 4 a 5? A jak se určuje a jaké jsou podmínky zimování?

14 Leden 2017, 17: 03
No, napsal jsi zónu 5-6, to není třeba přehánět, My taky nejsme kapustová polévka.
14 Leden 2017, 16: 54

Milý Yuri. Tento záznam se týká kosatce bucharského (Iris bucharica.).
A holandské kosatce jsou skutečně zimní odolností zóna 4, nikdo se nehádal

14 Leden 2017, 16: 45

A pokud by to byly iridodictium nebo kosatce síťované, nejnenáročnější ze všech cibulovitých kosatců, kvetoucí, jakmile roztaje sníh, co by nás vyděsilo u respektovaného „koryfaea“?

14 Leden 2017, 16: 57

Já osobně nikoho nikde nestraším, milý Yuri. Přečtěte si pozorně všechny příspěvky a pochopíte svou chybu. Všude píšu, že všechny tyto kosatce docela dobře přezimují, s výjimkou kosatce bucharského (Iris bucharica), který má pásmo 5-6 a přezimuje u nás na 3+. Prosím, neuvádějte nikoho v omyl.

14 Leden 2017, 15: 47

Souhlasím s tebou, Olgo. Ve vaší oblasti je to s největší pravděpodobností nejlepší možnost. V Moskovské si dovolujeme skoro to samé jako s oddenky a velmi úspěšně.

14 Leden 2017, 15: 48

Opravdu chci vykopat a vidět. je tam kořen nebo cibulka. I když. tulipány máme už několik let (ttt)))

14 Leden 2017, 16: 28
Není potřeba vyhrabávat – oddenek je viditelný i bez vyhrabávání.
13 Leden 2017, 23: 49

A já myslel, že mluvíš o tomhle

14 Leden 2017, 07: 48

Jsou rhizomatózní, jsou mrazuvzdorné a dobře žijí v zónách 3/4. Taky mám takové krásky))))

14 Leden 2017, 10: 06
Jedná se o germánské nebo vousaté kosatce. Nyní existuje spousta krásných moderních odrůd
14 Leden 2017, 15: 51
Mimochodem nejsou v žádném případě horší než ty baňaté a v kráse, myslím, dokonce předčí.
14 Leden 2017, 16: 59
Souhlasím, ale co s tím mají společného? Od samého začátku byl rozhovor o cibulovitých rostlinách.
13 Leden 2017, 21: 43

Jen přemýšlím, možná bych měl přemístit kosatce na jiné místo o pár kroků dál, nebo je nechat zůstat na jednom místě, nerušit je))

ČTĚTE VÍCE
Kdy v březnu nastane dorůstající Měsíc?

14 Leden 2017, 07: 50

Sasha, pokud rostou a vzájemně si narušují kvetení, po odkvětu můžete oddenek nakrájet na části, odříznout listy, trochu je osušit na slunci a zasadit)))

14 Leden 2017, 15: 46

Olyo, děkuji. po odkvětu? Hlavní věcí je neztratit je v trávě, je nepravděpodobné, že je spojíme se sušením po dlouhou dobu))

14 Leden 2017, 15: 53
Ani to nesuším – rozřezal jsem to a dal na nové místo.
14 Leden 2017, 10: 38

Yuri, vaše odrůdy jsou prostě velmi staré. Už jsou starší než ty a já. Proto přežili, protože nemrznou. . Moderní odrůdy jsou o něco choulostivější. Ale také mnohem krásnější

14 Leden 2017, 16: 21
Nesouhlasím, Holanďané plují mělce ve srovnání s mými, jak jste je nazval, „starověké odrůdy“
14 Leden 2017, 16: 46

Nejmenoval jsem je, ale psal jsem konkrétně o odrůdách, které vidím na fotografii. Jedním z nich je určitě Nizozemec. Oba jsou prastaré, je jim minimálně 25 let. Je možné, že máte i modernější odrůdy. Je důvod se chlubit. Co se týče malých plavců, nejsem si jistý. Viděli jste všechny jejich odrůdy?

14 Leden 2017, 10: 34

Přátelé, iris reticulata, který je na Světlanině fotce s cibulovinami, není vůbec mrskačka, ale naopak velmi zimovzdorný druh. Nebojí se mrazu. žádné mrazy, i velmi silné, zvláště na jaře. Kvetou dokonce hned po roztání sněhu, o 5 dní později, ne později. Jak se mohou bát chladu? Koncem března jsou dokonce velmi často pod sněhem nebo jsou v noci slušné mrazy. Jsou velmi krátké, 10-12 centimetrů vysoké. A úplně jsi všechno popletl.
Jsou kosatce síťované, o kterých teď píšu, a jsou kosatce holandské, baňaté, které jsou vysoké, 60-70 centimetrů vysoké a kvetou koncem června. Ty jsou na fotce úplně nahoře, bez žárovek.
A existují také oddenkové duhovky – vousaté (německé), jako na fotografii Yuri, stejně jako sibiřské, japonské, Louisiana atd. a tak dále.

27. srpna 2018, 21:38

Milý Sergeji! Akorát mám holandské kosatce vysoké 70 cm, vykvetly v červnu, z čehož jsem měla neskutečnou radost. Naklíčil jsem je a zasadil společně s mečíky. A pochybuji, zda je nutné je nyní vykopat a uložit na zimní uskladnění? Předtím jsem si koupil přesně stejné kosatce, ale nepamatuji si, kdy jsem je zasadil, mám podezření, že na podzim spolu s tulipány. Nebyly tam vůbec žádné výstřely. Rozptýlit pochybnosti, prosím.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně zasadit keř kaliny?

28. srpna 2018, 09:33

Galino, dobré odpoledne! Už bych to nedělal. Měly být vykopány v polovině července nebo v krajním případě na konci července. Provádějte peeling a sušte až do září. A v září – začátkem října znovu zasaďte. Obvykle se všechny cibulovité kosatce vysazují před zimou, potřebují období ochlazení. jako většina jarních cibulovin.
Že. že minule u vás špatně přezimovaly může být důsledkem dvou nebo tří důvodů. Jednak na podzim bylo hodně vlhko a hodně pršelo a pak byl prudký mráz bez sněhu a prostě zmrzly. Druhým je, že by je mohly jednoduše sežrat myši na podzim nebo v zimě kvůli hladu. Třetím důvodem je, že žárovky byly z loňského roku a byly uloženy v lednici. Při výsadbě prostě shnily. A poslední možnost – v zimě bylo hodně tání a silné změny teplot. Jednoduše by také mohly zmrznout během období tání a zemřít, když mráz zesílí. a tak v průměru a obecně u nás dobře zimují pod sněhem.

Naposledy upraveno 28. srpna 2018, 09:34
28. srpna 2018, 10:40

Děkuji mnohokrát za podrobnou odpověď. Počkal jsem, až olistění kosatců zežloutne, jako u jiných cibulovitých rostlin, a pak je vyhrabal, ale stále jsou zelené. No, nechám to na zimu, zvláště když, jak jste správně řekli výše, žárovky nejsou drahé, moc neriskuji.

14 Leden 2017, 11: 15

Právě jsem psal o kosatcích iris reticulata neboli kosatce síťované. Kvetou spolu s krokusy. Možná proto je na chatě nevidíte. Kvetou většinou na konci března nebo na samém začátku dubna, doslova hned. jak to jde dolů, s nejranějšími „zasněženými“ krokusy. Větší (tzv. obří) krokusy kvetou většinou o 5-7 dní i později. jak mohou být sissies?
Tady je pár fotek z minulých let z dachy. Vřele doporučuji pro nástup. A jaro na vaše stránky přijde zhruba o měsíc dříve. . To je pravda. Vysazuji je i podél cest, jsou velmi dobře oplocené a vyniknou na společném trávníku. Obecně se podívejte na fotografii