Velcí léčitelé starověku věděli o výhodách jízdy na koni. V některých lékařských pojednáních středověku a renesance lze nalézt tvrzení, že celkově posiluje lidský organismus a blahodárně působí na jednotlivé nemocné orgány. Moderní vědci také věří, že jízda na koni je vynikajícím cvičením pro tělo a odbouráváním stresu pro ducha. Kromě toho jízda na koni efektivně a bez nadměrného stresu posiluje lidský svalový korzet, normalizuje činnost dýchacího, oběhového a endokrinního systému. Ve fyzikální terapii dokonce existoval jezdecký směr – hypoterapie. Mimochodem, tvrzení, že dívčí nohy získávají jezdecký vzhled častým sezením v sedle, je mírně řečeno nepravdivé. Ale skutečnost, že jízda na koni dokonale napíná svaly stehen a hýždí, tvoří silné a krásné nohy, je lékařský fakt.

Nuance jízdy na koni

Na rozdíl od profesionálního sportu nemá jízda na koni pro zdraví a zábavu prakticky žádná věková omezení. Je pravda, že to platí pro dospělé, kteří v žádném věku nejsou příliš pozdě na to, aby absolvovali lekce jako začínající jezdci. Samostatnému jezdeckému sportu se ale mohou věnovat děti ve věku 10–12 let. Pokud se však bavíme o klubu pony, pak je věková hranice mírně snížena. Pokud s sebou na trénink určitě chcete vzít své dítě, měli byste tuto záležitost předem projednat s vedením stáje.

Zátěž při jízdě závisí na chůzi, kterou kůň chodí. Začínající jezdci nepociťují fyzické nepohodlí díky tomu, že chůze probíhá v uvolněném tempu. Tento rytmus chůze koně je mimořádně prospěšný pro zdraví jezdce – ne nadarmo se mu říká ozdravný krok. Začátečníci proto nemusí mít vynikající fyzickou kondici. Jelikož se při jízdě na koni bude tělo neustále snažit udržet rovnováhu, všechny svaly se postupně zpevní.

Kontraindikace

Pokud se rozhodnete strávit příští víkend v sedle, ale máte zdravotní problémy, určitě se poraďte se svým lékařem. V první řadě stojí za zvážení, že jízda na koni je spojena se zvýšeným namáháním páteře!

Nedoporučuje se jezdit na koni, pokud:

• prodělal srdeční infarkt, mrtvici;

• poruchy vestibulárního aparátu;

• akutní tromboflebitida, trombóza žil, trofické poruchy na dolních končetinách;

• akutní zánět ledvin, močového měchýře, prostaty a gynekologická onemocnění.

ČTĚTE VÍCE
Jak chytit candáta na jaře?

Přes veškerou svou demokracii a dostupnost vyžaduje amatérská jízda na koni poměrně seriózní přístup. Proto, i když se v tuto chvíli cítíte naprosto zdraví, před zahájením výuky podstupte lékařskou prohlídku a získejte souhlas odborníků.

Jak vybrat stáj

Hlavní otázka, která začátečníka trápí, je, jak tento klub vybírá koně pro nezkušené klienty. Zvíře totiž musí mít stabilní psychiku a dobré dispozice. V tomto případě budete mít jistotu, že vás kůň neunese ani neshodí. Takovou záruku lze poskytnout pouze v poměrně velkých stájích, které jsou obsazeny špičkovými profesionály. Někteří prozíraví lidé například raději jednají pouze se specialisty pracujícími ve velkých jezdeckých centrech nebo na závodištích.

Ujistěte se, že podmínky v klubu odpovídají vašim dovednostem. Zjistěte, na jaké úrovni je skupina, a v žádném případě se nepřihlašujte do kurzu pro pokročilé, pokud jste stále začátečník! Zeptejte se také na kvalifikaci vašeho budoucího trenéra. Je lepší, když je to certifikovaný specialista nebo bývalý špičkový sportovec.

Požadované vybavení

Na jízdu na koni jsou vhodné jakékoliv sportovní kalhoty. Ale pokud jde o boty, je lepší zvolit boty (ne šněrovací) s plochou podrážkou a malým podpatkem (ne více než 2 cm). Jako další bezpečnostní opatření si můžete zakoupit speciální jezdeckou čepici.

Kde dělat

Dnes v hlavním městě není problém najít místo pro zvládnutí „koňské vědy“. Stačí si vybrat, kde se chcete začít učit jízdu na koni: v Bitse, v Planernaya, na centrálním hipodromu nebo v jezdeckém klubu CSKA. Mnoho jezdeckých klubů nabízí kurzy počátečního výcviku a také denní nebo vícedenní výlety na koni do malebných míst v moskevské oblasti.

Sdílet:
Autor: Anton Korotkov
Foto: Pexels.com/CC0; Unsplash/CC0

Schopnost správně chodit není nezbytná pouze pro královské rodiny a stojí za to se ji naučit. Proč? Nejen pro zachycení obdivných pohledů mužů, ale také jako prevence zdravotních problémů. Nesprávná chůze totiž vede k problémům s klouby a páteří, rozvoji PEC, plochých nohou a také. kazí podpatky a podrážky bot.

Jaká je, krásná chůze?

Lehké

Neměli byste si myslet, že těžká chůze je majetkem lidí s nadváhou. Někdy i ty nejštíhlejší dívky pochodují jako vojáci, zatímco velké postarší dámy chodí zcela beztíže. Všechno je to o technice.

ČTĚTE VÍCE
Co a kdy zalévat Fitosporinem?

Hladký

Chůze nebude nikdy hladká, pokud je tělo vpředu a ne noha. Motorem našeho těla jsou naše nohy. Dejte jim přednost! Nejprve se země dotkne pata, pak střední část chodidla a nakonec palec.

Energický

Na pohybu by se měla podílet celá noha (pamatujte na učebnici „od kyčle“). Musí být držena rovně, dokud se nedotkne země a teprve poté ohnuta v koleni.

Harmonický

Nedělejte ani neměřte Zemi na sáhy. Oba jsou stejně oškliví. Ideální délka kroku se rovná délce chodidla. Pokud nemůžete v těchto krocích chodit, vynásobte tuto hodnotu jednou a půl. Pokud to nepomůže, přejděte na vysoké podpatky – pak bude předvedení dlouhého kroku velmi obtížné.

Hladký

Věnujte pozornost tomu, jak máte umístěny nohy. Ideální volba je tato: paty se pohybují v jedné linii a prsty jsou mírně otočeny do stran. Bezmyšlenkovitě napodobovat modelky a chodit „vzrušeně“ je ošklivé a vtipné.

Ženský

Dámy by neměly při chůzi roztahovat nohy doširoka, překračovat kroky a houpat rukama!

Hrdý

Narovnejte se, narovnejte ramena, vtáhněte břicho, zvedněte bradu a dívejte se dopředu. Zpočátku se vám to bude zdát neuvěřitelně obtížné a nepohodlné, ale postupem času nebudete chtít jednat jinak. Tato pozice dělá nejen krásnou chůzi a koordinované pohyby, ale také vytváří ideální podmínky pro normální fungování oběhového a dýchacího systému.

Sexy

To v žádném případě neznamená, že musíte při chůzi pilně pohupovat boky. Vulgárnost a sex-appeal jsou dvě různé věci. Když se naučíte správně chodit, vaše boky se začnou samy pohybovat – hladké, harmonické, hypnotizující. Existuje také malé tajemství: modelky trochu tlačí podbřišek dopředu. Vypadá to jako maličkost, ale je to velmi sexy!

Co určuje krásu chůze?

Ano, je zde spousta triků. Není divu, že správnou chůzi mají od narození pouze královny, mají to v genech, v modré krvi svých předků. Chůzi pouhých smrtelníků určuje mnoho faktorů: životní styl, úroveň fyzické zdatnosti, konstituce, jak zdravé jsou klouby a páteř. Stejný člověk se může pohybovat různě v závislosti na jeho náladě, okolnostech, konkrétním kostýmu a botách. Řekněme, že prostě nebudete moci chodit v džínách a teniskách stejně jako ve večerních šatech a botách.

ČTĚTE VÍCE
Kdy můžete zalévat Fitosporinem?

Jak vytvořit krásnou chůzi

    s těžkou knihou na hlavě – užitečné pro chůzi i držení těla (pamatujte na půvabné krásy východu);

A na závěr ještě jeden cvik, který je nutné provádět vsedě na židli: nohy držte ve vzduchu, kruhy byste měli popsat nejprve jednou nohou, pak druhou a nakonec oběma dohromady (čtyři kruhy v jednom směru, čtyři v druhém). V druhém případě musí chodidla pracovat buď synchronně, nebo disharmonicky.

Dokud se nenaučíte chodit jako král, snažte se nespěchat, abyste mohli analyzovat své vlastní pohyby.

Sdílet:
Autor: Natalya Obryadina
Foto: Unsplash/CC0

Slavný televizní moderátor má záviděníhodnou sílu vůle. To vám umožní upřímně mluvit o nespokojenosti se sebou samým, a pak se dostat do formy téměř v přímém přenosu.

V únoru 2024 Alla Mikheeva přiznala, že váží 57 kg, ale její ideální váha je 53 kg. Sotva řečeno, než uděláno. Pětatřicetiletá blondýnka, která podle vlastních slov definovala „super úkol“, se během krátké doby vrátila do optimální formy.

Alla si přitom na trénink a svou zbožňovanou jógu najde čas i v sérii nekonečných túr a natáčení. Například na samém začátku roku 2024 se zúčastnila 19 ledových show Ilya Averbukh s názvem „Cow on Ice“ a to vše za 9 dní. Na konci zimy a začátku jara hvězda také hodně cestovala, hostila různé akce a účastnila se natáčení. Zdálo by se, jaká by mohla být tělocvična v takovém rozvrhu. Při takovém pracovním vytížení se jako nejlepší fyzické cvičení jeví ležení na posteli.

Majitelka vynikajícího smyslu pro humor si ale nenechá lenošit. Mikheeva otevřeně sdílí své školení online a poznamenává, že se snaží, aby byl proces co nejpestřejší. Alla tedy ze všeho nejvíc miluje jógu, kterou svým předplatitelům neustále připomíná, ale má čas a vlastně i sílu na posilování. Moderátorka navíc předvedla, jak se po protažení věnuje cyklistice: aktivně šlape na rotopedu při svižné hudbě a zdá se, že se vůbec neunavuje.

Mimochodem, v únoru Alla strávila nějaký čas v jednom z elitních zdravotních středisek v Moskevské oblasti, kde tvrdohlavě pracovala na svém cíli zhubnout. Ano, ano, i po vyčerpávajících ledových show, kde se přebytečná kila spalují bez šance zůstat, blondýnka odpočívala na tréninku a s dietními omezeními.

ČTĚTE VÍCE
Jaké je skvělé jméno pro kočku?

Když už jsme u jídla. Slavná přiznává, že se snaží dodržovat zásady správné výživy a nepřejídat se. To se jí dává podle očekávání snadno a jednoduše. To je způsobeno skutečností, že podle samotné Ally je jídlo prakticky lhostejné. Pouze velmi chutný pokrm v ní dokáže vyvolat emoce.

Úsilí televizního moderátora si také všimli předplatitelé. Pod Allinými fotkami a videi píšou spoustu komplimentů. Je pozoruhodné, že spravedlivý podíl takových komplimentů píší zástupci silnějšího pohlaví. Muži přitom obdivovali Mikheevovu krásu a pozitivitu, i když v říjnu 2023 sdílela fotografii své oteklé tváře po odstranění zubů moudrosti.

Sdílet:
Autor: Polina Belosorochko
Foto: Sociální sítě

Není tajemstvím, že pravidelná aktivita je důležitá pro každého. Věk však nepochybně dělá své vlastní úpravy. Nová studie ukázala, jaký druh aktivity se doporučuje ženám nad 60 let.

Američtí vědci studovali výkonnost 6 tisíc žen ve věku 63 až 99 let a byli schopni určit hranice běžné fyzické aktivity pro ženy „stříbrného věku“. Ukázalo se, že i krátká každodenní procházka může být výborným pomocníkem v prevenci onemocnění kardiovaskulárního systému.

Takže ženám nad 60 let stačí 3600 kroků denně, aby viděly výrazné snížení rizika srdečního selhání. Přitom obvyklé doporučení pro každého, kdo se alespoň nějak zajímá o zdravý životní styl, je 10 tisíc kroků.

Neil Chokshi, MD, ředitel Pensylvánského centra pro digitální kardiologii, který se na studii nepodílel, považuje výsledný údaj za dosažitelný cíl.

“Je to velmi důležité. Bez ohledu na to, kolik je vám let, vaše srdce chrání jakákoli činnost,“ řekl odborník.

Během doby sledování 7,5 roku bylo hlášeno celkem 407 případů srdečního selhání. Vědci však zjistili, že ti, kteří průměrně udělali 3600 26 kroků za den normálním tempem, měli o XNUMX % nižší riziko rozvoje srdečního selhání.

Nejen procházky

Pro ilustraci materiálu jsme vybrali fotografii 61leté Demi Moore, protože je známou vyznavačkou aktivního životního stylu

Vědci zjistili, že riziko rozvoje kardiovaskulárních onemocnění bylo o 12 % nižší u účastníků, kteří strávili asi 70 minut denně aktivitami s intenzitou světla, jako je sebeobsluha, domácí práce a pomáhat někomu.

ČTĚTE VÍCE
Kdy se objevují výhonky jahod?

Kromě toho bylo riziko progrese do srdečního selhání o 16 % nižší, pokud ženy vykonávaly přibližně 30 minut denně aktivity střední až intenzivní intenzity. Tito účastníci například chodili normálním tempem, chodili po schodech nahoru a dolů a pracovali na dvoře.

Ale sedavý způsob života byl spíše škodlivý. Ukázalo se, že každá hodina a půl sedavého způsobu života zvýšila riziko srdečního selhání o 17 %.

Důležité je, že studie sledovala dva podtypy srdečního selhání, včetně srdečního selhání se zachovanou ejekční frakcí levé komory, což je nejčastější typ srdečního selhání u starších dospělých.

“Tento podtyp srdečního selhání je častější u žen a zatím nemáme dostatek účinné léčby, takže je skvělé vidět tento efekt,” dodal Nick Chokshi.

Lékařská komunita studii uvítala, protože ukazuje, že aktivní životní styl může pomoci udržet vaše srdce zdravé.

Starší muži a aktivita

Vědci poznamenávají, že studie se účastnily pouze ženy, takže otázka použitelnosti jejích výsledků na muže zůstává otevřená.

“Muži budou pravděpodobně vykazovat podobné výhody, protože tyto změny pravděpodobně souvisejí s prevencí nejčastějších rizik, která by měla být stejná u mužů i žen,” vysvětlila Sonya Tolani, MD, sportovní kardioložka.

Poznamenala však, že srdeční selhání se zachovanou ejekční frakcí levé komory je stále častější u starších žen po menopauze.

Jiné způsoby ochrany před srdečním selháním

I když fyzická aktivita může skutečně pomoci snížit riziko srdečního selhání, není to jediná možnost.

„Kromě fyzické aktivity je důležité zdravé stravování a pravidelné konzultace s kardiologem,“ poznamenala Sonya Tolani.

Pro starší dospělé je také důležité, aby věci, jako je krevní tlak, hladina glukózy v krvi a hladina cholesterolu, pravidelně kontroloval zdravotník, řekla.

Je neuvěřitelné, že stejná studie ukázala, že většina lidí nemá ponětí, jaký mají krevní tlak, natož hladinu cholesterolu.

Proto odborníci doporučují nezapomínat na zdraví v žádném věku, zvláště pak v dospělosti. Koneckonců, pouhých 3600 XNUMX kroků denně a půl hodiny v ordinaci jednou za měsíc může učinit život každého zdravějším, delším a naplňujícím.