Starobylá sofistikovaná technika uchovávání potravin ve slaném nálevu nebo octu je nakládání.

Tento způsob uchovávání potravin je již dlouho součástí všech společností a kultur po celém světě.

Kromě toho, že je nakládaná cibule lahodná, obsahuje řadu živin, které z ní dělají zdravý doplněk každé stravy.

Cibule je považována za potravinu s vysokým obsahem antioxidantů a mnoha živin, jako je draslík, vápník a hořčík.

Proces moření produkuje prospěšné bakterie zvané Lactobactylus, probiotikum odpovědné za udržování zdravého trávicího systému.

Nakládané okurky existují po staletí a lze je vysledovat až do starověkého Řecka a Říma.
Původně byly vytvořeny jako způsob konzervace potravin, ale nyní je mnoho lidí konzumuje jak pro jejich chuť, tak pro jejich zdravotní přínosy.

Co jim umožňuje skladovat měsíce nebo roky bez chlazení? Tajemství spočívá v tom, že nakládané potraviny jsou skladovány v octu nebo slaném nálevu s vysokou koncentrací kyseliny.

Nefermentované okurky

Nálevy octa jsou ty, které byly nakládány v octě nebo kyselině octové, soli a cukru, aby se vytvořily různé textury a chutě.

Pro pasterizaci se obvykle používá teplo z nefermentovaných nálevů.

Nakládané okurky používají koncentrovaný solný roztok s až 16% obsahem soli pro konzervaci spíše než fermentaci.

Fermentované okurky

Kyselé fermentované nálevy se vyrábějí ponořením surovin do zředěného láku obsahujícího 2 % až 5 % soli. Během 1 až 2 týdnů bakterie produkují kyselinu mléčnou, která inhibuje růst dalších bakterií způsobujících otravu jídlem a dalších mikroorganismů, které kazí. Druh a rychlost fermentace určuje množství přidané soli.

Ke konzervaci sladkých i slaných okurek se používá kyselina mléčná, cukr a koření.

Fermentované okurky mají vysoký potenciál pro tvorbu probiotických kmenů v gastrointestinálním traktu.

Probiotika jsou biliony zdravých střevních bakterií, které se nacházejí v tlustém střevě a podporují zdravý trávicí systém.

Cibule, kromě jejích mnoha výhod, je nutriční velmoc, která je často nazývána superpotravinou.

Je bohatý na draslík, vápník a hořčík, důležité živiny, které řídí mnoho funkcí v těle.

Vápník je nezbytný pro silné kosti a zdravý srdeční sval.

Draslík je důležitý pro přenos nervových vzruchů a kontrolu krevního tlaku.
Hořčík pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi a podporuje kvalitní spánek.
Důležitou živinou pro vaše tělo je vitamín C, cibule je na něj bohatá, což vám pomáhá zůstat zdraví. Pomáhá podporovat imunitní systém, přirozenou obranyschopnost, funkci svalů a snižuje riziko srážení krve.

ČTĚTE VÍCE
Jak se může med pokazit?

Cibule obsahuje pektin, rostlinnou látku, která napomáhá trávení tím, že zvyšuje produkci určitých trávicích enzymů, které rozkládají potravu na menší molekuly.

Cibule, přírodní látka potlačující chuť k jídlu, může vést ke ztrátě hmotnosti. Někteří lidé zjistí, že po konzumaci tohoto produktu se cítí plnější, což způsobuje, že konzumují méně kalorií.
Cibule navíc obsahuje kvercetin, antioxidant, který pomáhá neutralizovat volné radikály, které mohou vést k rakovině, srdečním onemocněním a dalším zdravotním problémům.

Je také třeba si uvědomit, že pouze fermentované okurky obsahují probiotika.
Bakterie mléčného kvašení jsou běžné v nakládaných potravinách kvůli jejich schopnosti produkovat značné množství kyseliny mléčné a přežít ve vysoce kyselém prostředí.
V procesu moření se používá sůl, ocet a někdy i cukr; jsou bohaté na sodík a tedy elektrolyty.

Elektrolyty jsou soli, které tělo potřebuje pro normální fungování a chrání tělo před dehydratací.

Cibule nakládaná octem není považována za ideální volbu pro ty, kteří potřebují omezit příjem sodíku kvůli zdravotním problémům, jako je hypertenze, vysoký krevní tlak nebo cukrovka.

Nadměrný příjem sodíku je také spojen s mrtvicí, kardiovaskulárními chorobami, vysokým krevním tlakem a osteoporózou.

V současné době se nakládání široce praktikuje, aby se potraviny uchovaly po dlouhou dobu a aby si je vychutnali bez ohledu na roční období.

  • Cibule;
  • Sůl;
  • Cukr;
  • Ocet nebo citronová šťáva;
  • hořčičná semínka;
  • Bay list;
  • Zrnka černého pepře;
  • Sušená červená chilli paprička;
  • Hřebíček;

Skvělý způsob, jak dodat chuť a křupavost každému pokrmu, je nakládaná cibulka. Lze jej použít jako náplň do sendvičů, salátů a tacos.

V tomto článku se dozvíte o zdravotních přínosech nakládané cibule. Jaké jsou pro vás škody a výhody? Porovnejte nutriční přínosy s negativními složkami pro zdraví. Převažují nevýhody moření nad jeho nutriční hodnotou? Přečtěte si, jak přidat červenou cibuli do svého jídelníčku a proč je tou nejlepší volbou pro nakládání.

Užitečné vlastnosti

Cibule je zdravá potravina s prospěšnými vlastnostmi, syrová nebo vařená (syrová je výživnější). Ze všech odrůd je červená považována za nejlepší volbu pro zdraví.
Je cibule naložená v octě zdravá?

ČTĚTE VÍCE
Jak poznáte, že je kuře hotové v troubě?

Vyplatí se přidat tento produkt do vašeho jídelníčku?

Může vám to škodit kvůli octu, soli a konzervantům použitým při nakládání (plus vysokému obsahu cukru v samotné cibuli), ale může být také zdravou součástí zdravé výživy. Umírněnost je určující pro obě odpovědi.

V mnoha kulturách je to základní jídlo, které se jí denně, protože nutriční výhody cibule jsou již dlouho známy. Ale nakládaná cibule je velmi odlišná, protože hodně závisí na procesu moření.

Odrůdy nakládané cibule?

Většina zdravých lidí nebude mít problémy jíst nakládanou cibuli s mírou, ale lidé, kteří tyto potraviny nadužívají, mají vyšší riziko vzniku rakoviny žaludku kvůli octu v nálevu. Tento produkt sám o sobě je zdravotně nezávadný a přesto si zachovává své nutriční hodnoty.

Proces marinování, jak již bylo zmíněno, používá velké množství cukru a soli, a to je třeba mít při vaření vždy na paměti. Zejména pro lidi se zdravotními problémy, jako je vysoký krevní tlak nebo cukrovka.

  • Ocet (jablečný, sladový, balzamikový, bílý);
  • Koření pro nakládání;
  • Sůl (stolní, košer, nakládaná);
  • Cukr;

Další koření (hořčičná semínka, koriandrová semínka, všechno koření, česnek);
Cibule má před nakládáním dobrou nutriční hodnotu. Mají velmi nízký obsah cholesterolu a sodíku, nasycených tuků a jsou dobrým zdrojem vitamínu B6, vlákniny, kyseliny listové, manganu a draslíku a vitamínu C. Překvapivě má ​​cibule také vysoký obsah cukru. Průměrná žlutá cibule může obsahovat až 7 gramů cukru.

Ale při nakládání může velké množství octa a soli převážit původní nutriční přínosy do nezdravého pokrmu. Sůl – v malém množství – je nezbytnou součástí každé stravy. Dlouho se také věřilo, že ocet je zdraví prospěšný, ale kyselost octa nikomu neprospěje.

Velké množství těchto ingrediencí je uchováno v nakládané cibuli, takže je vhodná pro příležitostnou konzumaci, ale ne jako každodenní základ. Nakládaná cibule je jako vejce – dobrá jen jednou za čas.

Je jedno, o jakou nakládanou cibuli se jedná?

Marinování hlavních ingrediencí při použití různých metod a receptů zůstává stejné; sůl, cukr a ocet, takže platí stejné zdravotní problémy.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně vařit zelenou pohanku?

Nakládaná červená cibule, jak již bylo uvedeno, je nejzdravější volbou ze všech cibulí a nejlépe se používá jako koření než jako příloha.

Nezáleží na tom, zda je červená cibule syrová, vařená nebo nakládaná – lze ji jíst v jakékoli podobě.

Kromě jiných vitamínů a minerálů je cibule bohatá na vitamín B9 a kyselinu listovou, které mohou zlepšit zdraví srdce. Obsahuje také dobrá probiotika a trávicí enzymy pro váš trávicí systém.

Druhy receptů na nakládané cibule

Pokud jde o recepty, někteří vyžadují rychlý proces nakládání, který dodává chuť, ale tato metoda správně nenasytí jádro cibule, takže bude méně potenciálně nebezpečných přísad.

Nakládaná cibule jako ozdoba

Jako příloha nebo doplněk k jiným pokrmům má nakládaná cibule dlouhou a multikulturní historii. Obvykle to není jídlo, které se jí samotné, nejčastěji se používá jako koření pro sendviče a jiná jídla.