Kuřecí maso je považováno za jedno z nejoblíbenějších v lidské stravě, a proto je zvláště důležité vědět, které části kuřete jsou nejvíce nezdravé. Kuře se snadno vaří a nevyžaduje dlouhé vaření, na rozdíl například od hovězího a vepřového masa. Existuje však několik pravidel, která je třeba při vaření dodržovat, aby kuřecí maso bylo prospěšné a neškodilo.

Obsah článku:

O tom, které části kuřete jsou škodlivé a čeho se vyvarovat? řekla naše odbornice – Anna Leonidovna Sventitskaya, hepatoložka, specialistka na infekční onemocnění, gastroenterolog, členka sdružení Ruská společnost pro studium jater (ROSIP).

Proč vědět o škodlivých částech kuřete?

„Ne nadarmo je kuřecí maso uznáváno jako nejzdravější – ve srovnání s vepřovým a hovězím je to nejsnáze stravitelný druh masa s vysokým obsahem bílkovin. Kuřecí maso obsahuje mnoho aminokyselin, vitamínů a minerálů, které plní řadu funkcí. Například doplňují zásoby energie a zlepšují náladu, protože kuře obsahuje esenciální aminokyselinu L-tryptofan, která podporuje tvorbu serotoninu, melatoninu, ale i vitamínu B3, vápníku, fosforu, mědi a zinku. Tyto složky navíc urychlují metabolické procesy a příznivě působí na pohybový aparát a imunitní systém,“ říká odborník.

Vzhledem k tomu, že kuřecí maso je důležitým produktem v lidské stravě, je nutné vybírat nejen kvalitní drůbež, ale také ty části, které tělu prospějí.

Zdraví a výživa

Vyvážená strava, která obsahuje všechny prvky nezbytné pro fungování těla, kvalitativně zlepšuje život.

„Principy zdravé výživy nejsou založeny na úplném odmítání určitých potravin. Důležitější jsou zde kvalitní produkty, proces a způsob vaření a také strava. Tři jídla denně, chutné a zdravé jídlo a dostatek tekutin – to je recept na úspěch. Při výběru tak často používaného produktu, jako je kuře, musíte vědět o jeho škodlivých částech, abyste nepoškodili tělo,“ říká Anna Leonidovna.

Bezpečnost potravin

Vakuované kuře byste si neměli kupovat, pokud nedokážete ocenit jeho vůni a čerstvost. Věnujte pozornost především pokožce – neměla by být lepkavá. Lehce zatlačte na korpus – pokud promáčknutí od lisování zmizí, pak je kuře čerstvé. Čerstvost mražených jatečně upravených těl je těžké posoudit, dejte proto přednost chlazeným výrobkům.

Které části kuřecího masa byste se měli vyvarovat a které byste měli zařadit do svého jídelníčku?

Nejškodlivější částí kuřete je kůže. Dále následují křídla a paličky. Křídla se skládají prakticky z kůže a kostí, takže jsou málo využitelná. Tmavé maso paliček je souborem žil, svalů a šlach. Takové maso je pro žaludek těžko stravitelné a jeho zneužívání může způsobit problémy s gastrointestinálním traktem.

ČTĚTE VÍCE
Jaká je vzdálenost mezi sloupy?

Anna Leonidovna Sventitskaya říká: „Paličky jsou nebezpečné, protože do nich výrobci často přidávají sůl, aby zvýšili váhu, což způsobuje zvýšení hladiny sodíku ve složení. A to může negativně ovlivnit fungování kardiovaskulárního systému, například zvýšit krevní tlak.“

Ocas je jednou z nejškodlivějších částí kuřete. Musí být odříznut a bez lítosti vyhozen. Nejen, že se skládá výhradně z tuku, ale může obsahovat i patogenní bakterie.

Kůže a mastné podkoží

Před přípravou pokrmu nebo vařením vývaru je lepší odříznout přebytečnou kůži. Kuřecí kůže má vysoký obsah tuku, cholesterolu a kalorií. Příčiny škod však z velké části spočívají v podmínkách chovu drůbeže a kvalitě jejího krmení. Pokud bezohlední výrobci přimíchávají do krmiva aditiva nebo růstové hormony, pak se jejich toxiny hromadí v kůži a tukovém podkoží. To je to, co dělá kůži nejškodlivější částí kuřete.

Odborník potvrzuje: „Kuřecí kůže může být zdrojem nejen dalších kalorií (díky tuku) a „špatného“ cholesterolu (LDL), ale také syntetických látek, antibakteriálních léků a růstových hormonů (používá je více než 95 % drůbežích farem !). To vše vytváří riziko aterosklerózy tepen.“

Lékaři také doporučují vyloučit kůži z jídelníčku malých dětí, těhotných a kojících žen, lidí s obezitou a rizikem trombózy (cholesterol obsažený v kuřecí kůži tvoří tzv. „plaky“, které způsobují ucpání cév).

Pokud je ale kuře chováno v optimálních zdravých podmínkách, pak trocha kuřecí kůže tělu nijak neublíží. Vývar můžete uvařit z korpusu nebo upéct v troubě bez odstranění kůže. Ale smažená křupavá kůrka, bohužel, je velmi škodlivá. Akumuluje karcinogeny, které mohou způsobit rakovinu. Totéž platí pro uzené a grilované kuře.

Vnitřnosti (játra, ledviny)

K prodeji jsou následující kuřecí vedlejší produkty: játra, srdce a žaludky. Na 100 g těchto produktů připadá 22 až 30 g bílkovin!

Vedlejší kuřecí produkty mají vysoký obsah bílkovin a nejsou horší než maso z hlediska energetické hodnoty, množství esenciálních aminokyselin a minerálních látek (železo, fosfor, draslík), stejně jako vitamínů rozpustných v tucích a vitamínů skupiny B. Nejoblíbenější vedlejším produktem jsou játra, která jsou aktivně zahrnuta do stravy při anémii z nedostatku železa. Kuřecí srdce obsahují měď a hořčík, které příznivě působí na nervový systém a udržují fyziologické složení krve.

ČTĚTE VÍCE
Jak poznáte, že je hrnec příliš velký?

„Droby mají bohužel také své nevýhody – je to velké množství cholesterolu a tuk, který obsahuje, je klasifikován jako žáruvzdorný, takže při jeho přípravě budete muset tvrdě pracovat: několikrát vyměňte vodu, ve které se droby vaří. Obecně stačí vnitřnosti konzumovat 1–2krát týdně, pozitivně to ovlivní kardiovaskulární systém, v takové situaci nebude na škodu,“ doporučuje odbornice.

Kostní odpad

Neodmítejte polévkové sady sestávající z kostního odpadu. Můžete si z nich připravit zdravý vývar bohatý na kolagen.

Anna Leonidovna říká, že kolagen jako bílkovina je nezbytný jako pojivová tkáň kloubů, svalů, kostí, posiluje vlasy, nehty, kůži a zuby. Z tohoto důvodu je kuřecí vývar vyžadován ve stravě pacientů, kteří podstoupili složité operace, protože podporuje rychlé hojení a splynutí tkání. Kuřecí vývar se navíc vstřebává rychleji než vývar hovězí.

Pro začátek je třeba ingredience na vývar důkladně omýt a odstranit přebytečnou kůži. Polévkovou sadu vložíme do vroucí vody a vaříme 10 minut. Poté vývar slijeme, vše opět zalijeme vroucí vodou a vaříme hodinu a půl. Výsledná pěna by měla být odstraněna štěrbinovou lžící. Jakmile je vývar hotový, přeceďte ho přes síto a plátýnko, abyste odstranili veškerý drobný kostní odpad.

Zdravé a bezpečné alternativy

Navzdory skutečnosti, že nohy a křídla jsou považovány za škodlivé části kuřete, neměli byste se jich úplně vzdávat. Hlavní věcí je dodržovat umírněnost a správně je připravit.

„Nechci tyto části kuřete tolik démonizovat. Škody způsobené paličkami a kuřecí kůží můžete zmírnit tím, že omezíte jejich množství ve stravě. Tmavé maso paliček je pro žaludek těžko stravitelné, přidejte si k nim proto porci zeleninového salátu. Vláknina pomůže trávicímu traktu trávit komplexní bílkovinu,“ radí lékař.

Nezapomeňte, že škody můžete snížit tím, že se vyhnete smažení a zvolíte dušení, vaření, pečení a grilování.

Prsa

Nejužitečnější částí kuřete jsou prsa. Obsahuje nízkokalorické, lehce stravitelné bílkoviny. Kromě toho kuřecí prsa obsahují komplex vitamínů – A, C, E, vitamíny B a také obrovské množství mikroelementů nezbytných pro tělo: hořčík, zinek, mangan, jód, chrom, vápník, draslík, železo atd. .

„Mnoho sportovních trenérů a vyznavačů zdravého životního stylu aktivně doporučuje zařadit kuřecí prsa do svého jídelníčku. Tato část kuře je povolena v jakékoli stravě a je užitečná pro kardiovaskulární patologii, onemocnění trávicího traktu a endokrinní patologii. Kuřecí prsa obsahují 23 g bílkovin na 100 g kuřecích prsou,“ komentuje Anna Leonidovna.

ČTĚTE VÍCE
Jaký je jiný název pro řeřichu?

Zdravé způsoby vaření

Je mylné se domnívat, že kuřecí prsa jsou vždy suchá. Pokud dodržíte recept, můžete z něj připravit šťavnatý pokrm. Je důležité vzít v úvahu, že filet z prsou obsahuje minimální množství tuku, takže je snadné ho při pečení v troubě vysušit.

Kuřecí maso vložte do varného sáčku nebo alobalu, osolte, přidejte oblíbené koření podle chuti, potřete trochou olivového oleje a zabalte. Pečeme v troubě ne déle než 30 minut (při teplotě 190 stupňů).

Chcete-li uvařit dokonale šťavnatý kuřecí řízek, vložte jej do hrnce a naplňte studenou vodou, dokud nebude zcela zakrytý. Přiveďte k varu, přidejte koření a vařte na prudkém ohni 10 minut. Poté vypněte oheň, přikryjte pánev poklicí a nechte úplně vychladnout.

Špízy z kuřecích řízků na vzduchovém grilu jsou zdravé a chutné. K masu můžete přidat nakrájenou papriku a cuketu.

Kuřecí řízek byste neměli dusit – vzhledem k tomu, že je tu málo tuku, maso bude suché. Kousky filé je lepší rychle osmažit na pánvi a poté dovařit v omáčce nebo smetaně po dobu 10 minut.

Na dušení zvolte paličky nebo stehna. Odstraňte z nich kůži, přidejte více zeleniny, přidejte vývar, rajčatovou omáčku, smetanu nebo vodu. Doporučuje se vařit ne déle než hodinu. Šťavnaté maso bude výborným doplňkem k těstovinám nebo rýži.

Závěr

Když budete vědět, které části kuřete jsou nejškodlivější, můžete si sestavit správnou vyváženou stravu. Navzdory skutečnosti, že kuřecí maso je považováno za dietní, existují určité části, kterým je lepší se úplně vyhnout. Lékaři doporučují vyloučit ze svého jídelníčku smažené kuře. Dušená nebo pečená drůbež si zachovává maximum prospěšných vlastností, je nízkokalorická a je vhodná pro dietní výživu. Mimochodem, gastroenterologové doporučují konzumovat ne více než 150-200 g kuřecího masa najednou, až 4krát týdně.

Kuřecí maso je považováno za jedno z nejoblíbenějších. Náklady na kuřecí maso jsou vždy nižší a s jeho pomocí můžete připravit mnoho chutných a zdravých jídel. Proto stojí za to zjistit, která část kuřete je nejzdravější a na co si dát pozor.

Proč se kuřecí maso stalo tak populární?

Pokud neberete v úvahu nízké náklady a rychlou přípravu, stojí za to zdůraznit nízký obsah kalorií. Na 100 g kuřete je pouze 110 kalorií. Nejzdravější část lze nazvat kuřecí náplast, obsahuje minimum tuku a špatného cholesterolu. Právě z tohoto důvodu dívky, které si hlídají váhu, často začínají konzumovat prsní maso.

ČTĚTE VÍCE
Jak často zalévat platan?

Kterou část lze označit za nejškodlivější?

Někteří lidé milují smaženou kuřecí kůži. Mnoho odborníků takovou lásku nedokáže pochopit. Existuje několik důvodů, proč byste se měli vyhnout konzumaci kuřecí kůže.

  1. Neobsahuje žádné vitamíny ani živiny.
  2. Vysoký cholesterol.
  3. Vysoká hladina tuku.
  4. Mohou zůstat zbytky chlóru a jiných chemikálií.

Slupka se často zpracovává, aby si zachovala svůj prodejný vzhled. Neignorujte také technologii nákupu, přepravy a skladování. Kůže může obsahovat nebezpečné složky, které mohou pouze poškodit.

Pokud vezmeme v úvahu křídla, nelze je nazvat nebezpečnými pro spotřebu, ale je důležité být racionální.

Hlavními složkami kuřecích křídel jsou kůže a kosti. A k vaření křídel musíte použít olej a různá koření. Proto jsou výhody kuřecích křídel sporné.

Co je nepřijatelné konzumovat

Jedna z nejnebezpečnějších částí může být nazývána klínovitá část ve tvaru ocasu (ocas). Může obsahovat nebezpečné bakterie a mikroorganismy. Po tepelném zpracování samozřejmě nezůstanou, ale přínos této části je pochybný.

Je nepřijatelné konzumovat vnitřní orgány drůbeže. Jak ukazuje praxe, jsou to vnitřní orgány, které jsou nejčastěji postiženy různými parazity.

Neměli byste ignorovat technologii výroby kuřat, protože jsou záměrně nacpaná nebezpečnými chemikáliemi a dalšími přísadami, aby pták rychleji přibíral na váze.

Jak správně vařit kuře

Kuře může být výživné a zdravé pouze po tepelné úpravě. A zde hodně záleží na preferencích každého člověka.

Pokud například použijete rostlinný olej a různá koření, jídlo bude chutnější, ale výhody spotřeby se sníží.

Nejlepší možností vaření je vaření bez soli a různého koření. V tomto případě získáte zdravý a výživný produkt, který může konzumovat každý, kdo si hlídá váhu.

Autor: Elena Gutyro Editor internetových zdrojů

poslední novinky

Lidová znamení pro 24. března 2024: začátek léta bude deštivý

V Minsku byl pacient vážící 300 kg převezen do nemocnice: muselo být zavoláno ministerstvo pro mimořádné situace

Tenis. Miami. Běloruska Sabalenková prohrála s Ukrajinkou Kalininovou

Majitel Crocus slibuje, že koncertní sál obnoví

Ti, kteří byli zadrženi po teroristickém útoku Crocus, nejsou Rusové – Ministerstvo vnitra

Dnes je Květná neděle pro katolíky: co je a co není v tento den možné

Hlavní novinky

Ti, kteří spáchali teroristický útok na Crocus, měli kontakty na Ukrajině – FSB

Touha po určitých potravinách: co to znamená?

„Čekají jasné změny“: po 25. březnu 2024 se 3 znamení zvěrokruhu ocitnou v novém a pozitivním čase

Polsko uvedlo, že jeho vzdušný prostor byl narušen ruskou raketou

Jaké potraviny by měly být odstraněny ze stravy, aby se zlepšilo zdraví střev: rady lékaře

Výhody omelety se slaninou: kdo by měl takové jídlo zařadit do svého jídelníčku

Copyright © 2012-2024, UE “Media News”
(Osvědčení o státní registraci č. 191617892 ze dne 22.05.2014. května XNUMX).

ČTĚTE VÍCE
Jak brát prášky proti stresu?

Adresa sídla: 220123, Minsk, ulice Vera Khoruzhey 32a-2, kancelář 4
tel.8 (017) 270-16-21, e-mail: belnovosti.by@yandex.ru

Belnovosti je informační a zpravodajský portál zaměřený na rychlé zpravodajství o nejdůležitějších událostech politického, ekonomického, společenského, sportovního a kulturního života Ruska, Ukrajiny, Kazachstánu, Běloruska a světa.

Online publikace “Belnovosti.by” Osvědčení o státní registraci hromadných sdělovacích prostředků (masmédia) č. 2 ze dne 21.12.2018. prosince XNUMX, vydané Ministerstvem informací Běloruska.

Materiály stránek jsou určeny osobám starším 18 let (18+).

Informace zveřejněné na portálu Belnovosti jsou určeny výhradně pro osobní použití a nepodléhají žádné další reprodukci a/nebo šíření v jakékoli formě.
Reprodukce materiálů stránek je možná pouze s písemným souhlasem redakce portálu. Design a technologie stránek patří Media News Unitary Enterprise.

Ředitel UE “Media News” Svirshchevsky Sergey Frantsevich +375 (29) 707-14-75.
Šéfredaktor: Vitalij Aleksandrovič Kisternyj +375 (29) 630-33-04.

  • Redakční standardy
  • Kontakty
  • Редакция
  • Pomoc
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Zásady používání souborů cookie
  • Pravidla pro uživatele
  • Zásady zpracování osobních údajů
  • Podmínky použití
  • Mapa stránek

Používáme cookies. Používáním webu belnovosti.by souhlasíte se Zásadami souborů cookie