Během kojení musí ženy značně přehodnotit svůj jídelníček. Například mnoho kojících matek odmítá ořechy během kojení, protože se obávají alergií, nadváhy a zažívacích problémů pro sebe a své dítě. Řekneme vám, zda můžete jíst ořechy při kojení, v jakém množství a jaké.

Julia Likhonina
gynekologie

porodník-gynekolog, ultrazvukový lékař sítě Polyclinika.ru. pracovní zkušenosti: 7 let

Je možné jíst ořechy během kojení?

Ořechy jsou bohaté na živiny a dokážou skvěle doplnit energetické zásoby, které kojící ženy potřebují. Přípravek pomáhá zvýšit tvorbu mateřského mléka – aminokyseliny obsažené v ořeších jsou stavebními kameny pro hormon serotonin, který pomáhá nastartovat laktaci. A kyselina listová a tuky jsou prospěšné pro vývoj a růst dítěte.

Je pravda, že vlašské ořechy způsobují alergie?

Potravinové alergie jsou vzácné, postihují pouze 2 procenta světové populace. Mnoho odborníků se však domnívá, že alergie u dětí je častější, pokud se matka v těhotenství a při kojení vyhýbá některým potravinám.

Pestrá strava pomáhá trénovat rostoucí imunitní systém dítěte, takže konzumace ořechů při kojení snižuje riziko alergií v budoucnu. Ale pokud má matka v anamnéze alergie na ořechy, je třeba se jim vyhnout, aby nedošlo k rozvoji závažných alergických reakcí.

Arašídy jsou nejčastější příčinou alergií. Zjistěte si proto, zda na ně nejste alergičtí, a pokud ne, pak klidně zařaďte ořechy do svého jídelníčku, pokud chcete. Prostě bez fanatismu.

Přečtěte si také

Mohou ořechy způsobit gastrointestinální potíže u dítěte?

Studie ukazují, že pokud matka jí ořechy, dokonce i arašídy, nezpůsobuje to u dítěte nadýmání. Důležité je ale dodržovat dvě pravidla: zařazovat ořechy do jídelníčku postupně a nepřejídat se. Malé množství pomáhá sledovat, zda dítě nemá na přípravek nějaké neobvyklé reakce. A přejídání může v první řadě vést k problémům s gastrointestinálním traktem u matky.

Kolik ořechů jíst, abyste nepřibrali?

Ořechy při správné konzumaci podporují hubnutí. Vláknina a bílkoviny vám pomohou cítit se déle sytí, což zabraňuje přejídání. Musíte si však hlídat porci. 7 vlašských ořechů obsahuje 183 kcal. Kojící matka potřebuje denně přijmout přibližně 3000 kilokalorií. Jedna porce ořechů je pouze 1/16 vaší denní stravy, ale pokud budete relaxovat a sníte několikrát více, budete se muset vzdát jiných potravin. Kdy se ořechů vzdát

ČTĚTE VÍCE
Kdy můžete prořezávat javor Ginnala?

Jediným důvodem, proč přestat jíst ořechy během kojení, jsou alergické reakce. Pokud si všimnete, že vaše dítě má po krmení vyrážku, průjem nebo ucpaný nos, zapište si tyto příznaky do potravinového deníku a poznamenejte si, jaké potraviny jste ten den a den předtím jedli. Sledujte vývoj příznaků, vyřaďte všechny potraviny, které jste právě zařadili do svého jídelníčku, a poté se poraďte se svým pediatrem. Potravinový deník pomůže lékaři určit, zda existuje souvislost mezi určitými potravinami a reakcemi, nebo zda existuje jiný problém.

Přečtěte si také

Jaké ořechy zvolit ke svačině

Mandle, kešu a vlašské ořechy jsou nejlepšími potravinami pro kojící matky.

  • mandle obsahuje vápník, železo, bílkoviny, zinek a hořčík. Podporuje také tvorbu mléka. Ořech je skvělý pro vegetariány a vegany, protože je dobrým nemléčným zdrojem vápníku.
  • V kešu obsahuje zinek, vápník, železo a vitamín K. Doporučujeme nejen při kojení, ale i v těhotenství, protože obsah vápníku v ořechách přispívá ke zdravému vývoji vašeho rostoucího plodu.
  • Ve vlašských ořechách obsahuje omega-3 mastné kyseliny, které jsou prospěšné pro vývoj dětského mozku. Ořechy jsou bohaté na antioxidanty, které pomáhají posílit imunitní systém vašeho dítěte, a bílkoviny, které jsou nezbytné pro regeneraci svalů.