Hubnutí je nebezpečné pro vaše zdraví, pokud k němu dojde příliš rychle. Tělo ve stresu ztrácí tuk i svalovou hmotu a tuk pak vždy vrací s rezervou. Nouzové hubnutí je opodstatněné, když se sportovec připravuje na soutěž. Bez opravdu vážných důvodů však nedoporučujeme týrat tělo vysilujícími půsty a cvičením.
Říkáme vám, jak zhubnout za týden a co se stane s vaším tělem po takovém extrémním zhubnutí. A vy sami se rozhodnete, co vám vyhovuje a co ne.
JAK HUBNOUT ZA TÝDEN
Na internetu se neustále mluví o účinných dietách, zázračných lécích a produktech, které vám pomohou zhubnout: feferonka, plátek citronu, listy brusinek nebo nějaký koktejl. Ve skutečnosti neexistují žádné potraviny, které by spalovaly tuky nebo výrazně zrychlovaly metabolismus. Jediným způsobem, jak zhubnout, je proto zvýšit aktivitu a vytvořit si kalorický deficit. Jediný způsob, jak zhubnout, je zvýšit aktivitu a vytvořit si kalorický deficit.

KROK 1. ZVÝŠENÍ AKTIVITY NA 12 000 KROKŮ NEBO VÍCE

Naše tělo se řídí zákonem zachování energie, takže princip hubnutí je jednoduchý: utratit více kalorií, než přijmete. Chcete-li shodit přebytečná kila, musíte zvýšit fyzickou aktivitu. Když tělo nemá kam doplnit zásoby na další zátěž, obrátí se do úkrytu na bříšku – to povede k hubnutí. Podmíněná denní norma aktivity je 10 000 kroků. Ale abyste rychle shodili přebytečnou váhu, je třeba ji zvýšit alespoň na 12 000, nebo ještě lépe na dvojnásobek.

Zkuste například chodit do práce, chodit po schodech, venčit psa déle – takto postupně získáte 20 000 kroků.

Norma 20 000 kroků je podmíněná. Lze jej nahradit jinými tělesnými cvičeními nebo kombinovanými aktivitami. Téměř každý smartphone má počítadlo kroků, ale fitness náramky a fitness hodinky počítají ještě přesněji.

KROK 2. SNÍŽTE KALORIE O 25 %
Tělo se vždy snaží přežít – to je jeho hlavní úkol. K udržení života potřebuje vyživovat mozek, pumpovat krev, zásobovat buňky živinami a zbavovat se odpadu. K této práci tělo potřebuje energii: lze ji získat z potravy nebo vzít z vlastních zásob. Pokud si tedy vytvoříte kalorický deficit, tělo bude nuceno využívat energii ze svých zásob. Snižte kalorie o 25 %. Například, pokud obvykle jíte 1800 kalorií, měli byste sníst 1350 kalorií za celý týden. Spočítejte si normu pomocí kalkulačky.Odeberte čtvrtinu porce. Pokud jste nikdy nepochopili jídlo a jeho obsah kalorií, doporučujeme vám jednoduše snížit velikost vaší obvyklé porce o čtvrtinu.
Úplně omezte svůj jídelníčeka nejen jeden produkt: ve francouzštině nemůžete z masa odstranit všechny brambory, ale přesto sníte plnou porci masa. Dejte proto obojí, ale o 25 % méně. Jezte vyváženě. Zkuste sníst svých 1350 kalorií ne sušenkami a čokoládami, ale držte se vyvážené stravy s cereáliemi, kuřecím masem, krůtím masem, zeleninou, tvarohem a tak dále. Tím získáte více energie pro fyzickou aktivitu. Jezte ve správném poměru. Aby tělo normálně fungovalo, potřebuje bílkoviny, tuky a sacharidy. Pokud se tedy rozhodnete vzdát se jakékoli jedné živiny na dlouhou dobu, velmi to podkope vaše zdraví. Například dívka může ztratit menstruační cyklus a mladý muž může zaznamenat pokles libida. Proto vám doporučujeme jíst kalorie ve správném poměru: Dodržujte pravidlo talíře. Pokud máte potíže se správou kalorií, existuje jednodušší způsob, jak zhubnout: pravidlo talíře. Z toho by se deska měla skládat:

  • Polovina: saláty nebo za studena zpracovaná zelenina
  • Čtvrtka: maso, drůbež nebo ryby
  • Čtvrtka: rýže, brambory, pohanka nebo těstoviny
ČTĚTE VÍCE
Je možné prořezávat větve moruše?

Zdroj: Webová stránka kanadské vlády

KROK 3. JDĚTE NA MASÁŽ

I při hubnutí může pomoci speciální masáž – manuální lipoplastika. Při lipoplastice dochází k odbourávání podkožního tuku. Lokální hubnutí je nemožné, ale je docela možné ovlivnit problémové partie pomocí lokální masáže.

Zdroj: „Tento pacient podstoupil jednu manuální plastickou korekci na každé straně kalhot (od kolene po boky). A jednu anticelulitidovou masáž pomocí ruční lipoplastiky na každém boku kruhovým způsobem.“

KOLIK VÁHY MŮŽETE zhubnout ZA TÝDEN

Krátce. Můžete zhubnout až 5 kilogramů.

Podrobně. Hubnutí je individuální snaha. Zatímco jeden člověk zhubne 5 kilogramů týdně, jiný nemá ani pomyšlení na pohyb. Ale hlavním vzorem je, že větší váha mizí rychleji.

Například Lena a Pasha se rozhodli zhubnout. Pasha váží 110 kilogramů a Lena 54. Po týdenní dietě váží Pasha 106 kg a Lena 53,5 kg. Jde o to, že Lenina postava je již blízko optimální, ale Pasha je stále daleko od vyvážené postavy koncipované evolucí.

Jedno mají společné: po nouzovém zhubnutí se oba vrátí na předchozí váhu, případně s rezervou. Protože štíhlá postava nejsou radikální metody, ale způsob života.

Štíhlá postava není radikální metoda, ale způsob života.

PROČ JE EXTRÉMNÍ HUBNUTÍ NEBEZPEČNÉ

Při prudkém omezení kalorií tělo naléhavě ztrácí váhu. Ještě si neuvědomil, že ho chtějí nechat bez energie, a řídí svůj metabolismus jako obvykle: bere energii ze svých zásob a využívá ji k udržení obvyklé úrovně aktivity.

Když si tělo uvědomí, že sacharidová buchta není pro něj, začne se přizpůsobovat: zpomalí všechny procesy, včetně hubnutí. Takto se naše tělo snaží nezemřít.

Slabost. Člověk s těžkým kalorickým deficitem se cítí mnohem hůř než člověk s nadbytkem nebo nadbytkem. Aby tělo nezemřelo, začíná se přizpůsobovat novým podmínkám a snižuje aktivitu. Pro člověka je obtížnější provádět běžné pohyby: lézt po schodech, nosit těžké balíky z obchodu nebo vyzvednout dítě. To snižuje spotřebu energie a snižuje ztrátu tuku a svalů. Takto probíhá adaptace.

Protržení žaludku. Po závažných potravinových omezeních je pro žaludek obtížné vrátit se k normálnímu množství potravy. To je způsobeno tím, že si nezvykne na objemy, trochu se zmenší a předchozí objem se již nevejde. I po hladovce je pro žaludek obtížné trávit potravu, zejména komplexní. Lidé proto po přísných omezeních jedí zeleninu a dětskou výživu – tato potravina je považována za snadno stravitelnou.

ČTĚTE VÍCE
Jak přidat med do vodky?

Ospalost. Díky dlouhodobému půstu se tělo rychleji unaví. Pro člověka bude obtížnější vykonávat obvyklé objemy práce a bude si chtít co nejdříve lehnout a odpočinout. Někdy může být spánek plodnější, protože tělo potřebuje regeneraci, ale v jiných případech, s velkým hladem, je naopak nemožné usnout.

KDO BY V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEMĚL HLADOVAT

Jakákoli dieta musí být dodržována pod dohledem lékaře: nejprve se odebere anamnéza, poté pacient podstoupí testy a teprve poté lékař doporučí dietu a sleduje dynamiku. Kondiční trenér není v těchto věcech kompetentní.

⛔️ Ne: problémy s krevním tlakem. Tělo hypertoniků a hypotenzních jedinců může reagovat nepředvídatelně. Extrémní úbytek hmotnosti může způsobit mdloby. Ať je tedy svatba jakkoli žádoucí, je lepší, když se na ní nevěsta objeví zdravá a usměvavá.

⛔️ Nebezpečné: diabetes mellitus. Osoba s cukrovkou může upadnout do hypoglykemického kómatu. K tomu dochází v důsledku nedostatku cukru a velkého množství inzulínu.

⛔️ Nestojí za to: jiná chronická onemocnění. Vážně. Hubnutí za týden je škodlivé a nebezpečné i pro zdravého člověka a ještě více pro lidi s chronickými nemocemi. Je lepší nejprve navštívit lékaře.

Je důležité vědět:

  • Jakékoli „hubnutí za týden“ je podvod. Takové titulky jsou určeny pro lidi, kteří problematice nerozumí, ale naléhavě hledají řešení svého problému. Jsme rádi, že jste již začali chápat. Přečtěte si naše další články, které píší odborníci s láskou k vědě a praxi.
  • Zhubnout za týden je absurdní. S výjimkou případů, kdy sportovec před soutěží nesnese váhu a nevěsta se nevejde do šatů. Co je ale i v tomto případě pro nevěstu důležitější? Mínus 5 kg a mdlý stav nebo známá postava, ale v dobré náladě?
  • Doplňky, jednotlivé produkty a magické metody na hubnutí nefungují. Chcete-li zhubnout, musíte spálit více kalorií, než přijmete. Všechno ostatní buď nemá téměř žádný vliv, nebo jde o machinace obchodníků.
  • Pokud stále riskujete, metoda je tato:: Použijte kalkulačku k výpočtu svého cíle, vytvořte deficit 500 kalorií a zvyšte svou aktivitu na 12 000 až 20 000 kroků.