Velmi chutné, velmi jednoduché, velmi snadné a velmi zdravé! Brokolici rychle uvařte na pánvi – asi 20–30 minut. Můžeme podávat jako přílohu k masu, rybám nebo kuřecímu masu. Na postním stole vypadá harmonicky a hodí se pro vegany, vegetariány a ty, kteří počítají kalorie.

Autor receptu
Brokolice na pánvi

Koukni se na video

Složení / přísady

čajová lžička 5 ml
lžička na dezert 10 ml
lžíce 20 ml
pohár 200 ml

Živiny a energetická hodnota složení receptury
Hmotnost složení:
Proteiny 24 % 4 g
Tuky 41 % 7 g
Sacharidy 35 % 6 g
GI: 100 / /

Krok za krokem vaření

Krok 1:

Jak vařit brokolici na pánvi? Připravte si ingredience podle seznamu. Použít můžete nejen čerstvou, ale i mraženou brokolici. Pokud používáte čerstvý, důkladně jej omyjte. Zelí rozdělte na malé růžičky.

Krok 2:

Jak připravit mraženou brokolici? Abyste zajistili, že si uchová maximum vitamínů a živin, musíte brokolici bezpečně rozmrazit: vložte ji do misky přes noc do lednice. Pokud to čas nedovolí, pak mražené zelí zalijte vroucí vodou a ihned pokračujte v další přípravě.

Krok 3:

Do kastrůlku nebo jiné kovové nádoby nalijte čistou vodu, pánev postavte na oheň, přidejte špetku soli a přiveďte k varu. Vložte brokolici do vroucí vody a snižte teplotu.

Krok 4:

Pár stroužků česneku oloupeme a nakrájíme na tenké plátky.

Krok 5:

Když se voda vaří, vařte zelí asi 7 minut, vyjměte je z vody, dejte do cedníku, aby úplně spadlo.

Krok 6:

Nalijte olivový olej do pánve. Rozpálíme, do oleje vložíme uvařený česnek a na středním plameni ho opékáme, dokud česnek nezhnědne. Jde nám hlavně o to, aby česnek předal oleji svou vůni a chuť.

Krok 7:

Do oleje vložíme brokolici, na středním plameni ji opečeme ze všech stran dozlatova, kousky zelí obracíme stěrkou, aby se opekly rovnoměrně. Smažit 5 minut stačí, brokolici byste neměli nechávat na pánvi déle. Vyjměte brokolici z pánve a podávejte. Toto jídlo se dokonale doplňuje se zakysanou smetanou nebo rajčatovou omáčkou, stejně jako s kouskem masa nebo kuřete. Dobrou chuť!

Brokolici se ne nadarmo říká královna zelí. Jeho blahodárné vlastnosti jsou známy již od dob starého Říma. Brokolice obsahuje obrovské množství užitečných látek a vitamínů: A, E, PP, skupina B, K, C, draslík, hořčík, sodík, železo, fosfor, zinek, mangan, měď a selen. Draslík odstraňuje přebytečné soli z těla, vápník je nezbytný pro zdraví a normální růst vlasů a nehtů, hořčík prospívá srdci, sodík pomáhá udržovat rovnováhu vody a elektrolytů v těle, mangan a zinek mají příznivý vliv na vývoj tkání a buněk, měď hraje důležitou roli v krvetvorbě, selen odstraňuje těžké kovy a zbytky syntetických léků. Brokolice obsahuje hodně betakarotenu, považovaného za vitamín krásy a mládí, chlorofyl blahodárně působící na krev a aminokyseliny, je bohatá na bílkoviny, díky čemuž pokrmy z tohoto zelí velmi zasytí. Brokolice obsahuje vlákninu, která normalizuje činnost střev, zmírňuje zácpu, zmírňuje stagnaci žluči, zlepšuje činnost jater a žlučových cest. Proto je vhodné zařazovat pokrmy z brokolice na jídelníček častěji.

Jakékoliv oleje jsou užitečné jen do dosažení určité teploty – bodu kouře, při kterém olej začne hořet a tvoří se v něm toxické látky včetně karcinogenů. Jak určit teplotu smažení a vybrat ten nejlepší olej na smažení a který je lepší nepoužívat vůbec, čtěte zde.

ČTĚTE VÍCE
Jaký je rozdíl mezi motorovou vrtačkou a Yamoburem?

Důležité! Špatná pánev může zničit i ten nejlepší recept. Přečtěte si všechny podrobnosti o tom, jak vybrat perfektní pánev pro různá jídla zde.

Je důležité si uvědomit, že v přírodě neexistují žádné recepty nebo produkty, které by byly bezvýhradně prospěšné všem lidem nebo bezpodmínečně všem škodlivé. Stejně jako u léků, tak i ve výživě existují indikace a kontraindikace, denní individuální spotřeba a pro většinu lidí je to vše velmi personalizované. Zároveň existuje mnoho mýtů „o správné výživě“ (např. tuk je špatný), které zkreslují samotnou podstatu tohoto pojmu a v takto zkreslené podobě jsou distribuovány na internetu a v médiích. Proto si pamatujte, že jakýkoli „recept PP“ bude se správnou výživou souviset pouze podmíněně, neměli byste to vnímat jako dogma. A i když autor receptu, „specialista na zdravou výživu“ nebo výživový poradce a fitness trenér nazývá něco zdravého (HP) nebo škodlivého, pro vás osobně to tak být nemusí.
Názor správy stránek o správné výživě se nemusí shodovat s názorem autora receptury PP!

  • Přidat do spořiče receptů
  • Pište / čtěte recenze
  • Vytisknout / uložit jako PDF
  • Reklamace / nahlášení chyby