Jaké jsou výhody otrub? Za prvé, vědci vidí jejich hodnotu v jejich vlastnostech čistit lidský organismus. Tento produkt funguje jako jakýsi „kartáč“ pro naše vnitřní orgány, shromažďuje toxiny a škodlivé látky a pomáhá je odstraňovat.

Stojí za to vědět, že otruby jsou vnější vrstvou pšeničného zrna, která se odstraňuje při přípravě zrna na mletí na mouku a poté při prosévání hotového výrobku. Tímto zpracováním je zrno ochuzeno o svou hlavní prospěšnou složku – dietní vlákninu (vlákninu). A samozřejmě při zpracování přírodního produktu dochází ke ztrátě minerálů a vitamínů. Na pultech obchodů s cukrovinkami vidíme svěží pečivo: sušenky, pečivo. To vše je vyrobeno z rafinované mouky s přídavkem škrobu a cukru. V důsledku neustálé konzumace takového jídla se rozvíjí diabetes mellitus, ateroskleróza, obezita, dysbakterióza a cholelitiáza.

V péči o své zdraví není vůbec nutné zříkat se mouky. Pečivo však musí být vyrobeno ze „správné“ mouky s maximálním počtem živin. Příklady takových produktů jsou žitný nebo pšeničný chléb s otrubami, obilné chleby a pšeničná střívka. Jednoduchá, chutná a zdravá jídla se dají připravit i doma.

Řekneme čtenářům blogu o vlastnostech pšeničných otrub a podělíme se o recepty.

Složení a vlastnosti, užitné vlastnosti

Složení pšeničných otrub (na 100 g):

  • bílkoviny – 16 g;
  • voda – až 15 g;
  • vláknina – 43 g;
  • tuky – až 4 g;
  • sacharidy – až 20 g;
  • popel – do 6 g.

Energetická hodnota je 160 kcal/100 gramů.

Všimněte si, že denní dávka se může pohybovat od 5 do 30 gramů produktu, takže je eliminováno riziko přibírání dalších kilogramů. Naopak pšeničné otruby podporují hubnutí a doporučují se zařazovat do redukčních diet.

Produkt „pracuje“ v těle jako čistící detoxikační komplex:

  • Vláknina naplňuje žaludek a podporuje rychlou sytost. Dietní vláknina čistí střevní stěny a pomáhá jemně zmírnit zácpu;
  • Pšeničné otruby zapíjené tekutinou bobtnají v žaludku a střevech a působí jako absorbent. Produkt absorbuje toxiny, neutralizuje škodlivé látky, snižuje rizika toxicity pro tělo;
  • Omega 3 a Omega 6 kyseliny obsažené ve složení napomáhají fungování kardiovaskulárního systému a zabraňují vzniku aterosklerózy;
  • Pravidelná konzumace má pozitivní vliv na fungování celého těla, snižuje nadváhu: otruby obsahují vitamíny skupiny B a mikroprvky (draslík, fosfor, vápník, selen, železo, hořčík, zinek).
ČTĚTE VÍCE
Kolik stojí vázání dřeva kolem pilot?

Příznivé vlastnosti skořápek pšeničných zrn vedly k jejich použití k léčbě a prevenci nemocí a léčení těla. Budete-li se řídit radami odborníků na výživu a zařadit do svého jídelníčku přírodní produkt, okamžitě uvidíte výsledky:

  • trávení se zlepšuje. Dietní vláknina, která vstupuje do střev, absorbuje škodlivé látky jako houba. Otokem zředí výkaly, což normalizuje denní stolici;
  • snižuje se riziko rakoviny. Pšeničné otruby, jemně čistí střeva a odstraňují toxiny, účinně chrání tělo před rakovinou tlustého střeva;
  • zlepšuje se fungování oběhového systému. Komplex vlákniny a vitamínů snižuje hladinu cholesterolu a zlepšuje činnost kardiovaskulárního systému. Použití otrub je vynikající prevencí tachykardie, ischemie, arytmie, aterosklerózy;
  • Přebytečná kila zmizí. Správným sestavením jídelníčku a zařazením tohoto léku do každodenního jídelníčku dosáhnete rychlého úbytku hmotnosti. Produkt, otok v žaludku, vytváří objem a zabraňuje přejídání.

Kromě toho lékaři doporučují používat přípravek při sexuálních problémech u mužů a žen. To vám umožní prodloužit váš aktivní sexuální život a chránit před rozvojem mastopatie u žen a rakoviny prostaty u mužů.

Mezi lidmi, kteří vedou zdravý životní styl, jsou v poslední době velmi oblíbené pšeničné, žitné a ovesné otruby. Dále vám řekneme, jak tento produkt používat doma.

V domácí kuchyni. Jak to správně brát?

Chutný a zdravý otrubový chléb nyní koupíte v obchodech. Otruby se také používají k domácímu pečení: přidávají se do buchet, placek, sušenek a koláčů.

Ne každý ale ví, že pšeničná střívka dokážou zpestřit domácí jídelníček. Přidávají se například do ovesných vloček, polévek, dušených pokrmů a masitých pokrmů.

Při výrobě řízků můžete smíchat mleté ​​maso a malé množství otrub. Tyto dušené řízky budou výbornou součástí dietního menu.

Mimochodem, mleté ​​maso na kotlety může být nejen maso, ale také vegetariánské: ze zelí, mrkve, řepy.

Pro čtenáře, kteří si chtějí zpestřit svačiny v kanceláři nebo ve třídě, nabízíme recept na lahodné tyčinky z ořechů, medu, otrub a sušeného ovoce:

V misce smíchejte nakrájené sušené ovoce (sušené meruňky, sušené švestky, rozinky, fíky) s nasekanými vlašskými ořechy (3 ks). Do výsledné směsi (200 gramů) přidejte dvě polévkové lžíce pšeničných otrub a tři polévkové lžíce medu. Vše důkladně promícháme. Vytvarujte tyčinky, zabalte je do potravinářské fólie a uložte do lednice.

ČTĚTE VÍCE
Jak zjistit, zda existují čepice šafránového mléka nebo ne?

V lidové medicíně

Pro celkové zlepšení zdraví a prevenci obezity se otruby užívají ve formě nálevu nebo odvaru.

  • Chcete-li normalizovat fungování gastrointestinálního traktu, musíte připravit infuzi 1 sklenice skořápek a litru vařené vody. Směs se vyluhuje po dobu 8 hodin, přefiltruje, přidá se trochu medu (1-2 polévkové lžíce) a užívá se po celý den.
  • Pro posílení imunitního systému a celkového zdraví připravte odvar z 1 polévkové lžíce. lžíce pšeničných skořápek a 2 šálky vroucí vody. Směs se vaří 30-40 minut. Odvar se pije teplý třikrát až čtyřikrát denně, s malým množstvím medu.
  • K léčbě bronchitidy se používá horký odvar z obilných skořápek. Přidejte 1,5 gramů omytých otrub do hrnce s 400 litrem vroucí vody. Směs se vaří 30 minut, filtruje se a nalije do termosky. Pijte místo čaje několikrát denně.

V kosmetologii

Přírodní kosmetika je drahá. Ale pokud víte o vlastnostech pšeničných otrub a správně je používáte doma, můžete dosáhnout vynikajících výsledků a zároveň výrazně ušetřit váš rozpočet.

Nejprve si všimněme výhod pšeničných skořápek pro čištění pokožky obličeje a těla. Zařazením tohoto produktu do vašeho peelingu jemně vyčistíte póry, peelingujete pokožku a dodáte jí zdravý, zářivý vzhled.

Nejjednodušší peelingová maska ​​pro normální pleť se skládá ze 3 lžic vody a 1 lžíce otrub. Ingredience smíchejte ve skleněné misce, naneste na obličej a krk, jemně vmasírujte a opláchněte teplou vodou.

K vybělení pokožky použijte pšeničné otruby, smetanu (nebo jogurt) a citronovou šťávu. Jedná se o účinný prostředek v boji proti pigmentaci kůže související s věkem.

Smíchejte 1 lžičku otrub se 3 lžícemi jogurtu a citronovou šťávou (1 lžička). Pokud je vaše pokožka suchá, nahraďte jogurt smetanou nebo zakysanou smetanou. Naneste masku na obličej a krk, po 15 minutách opláchněte vodou.

Maska z otrub, medu a smetany nejen zlepšuje pleť, ale také výrazně zvyšuje elasticitu pokožky. Kosmetologové jej proto doporučují jako přípravek proti stárnutí. Složení je jednoduché: jedna polévková lžíce každé složky se smíchá v misce, poté se aplikuje na obličej a lehce se vtírá do pokožky. Po 15 minutách odstraňte, opláchněte pokožku teplou vodou a setřete tonikem.

Pro ztrátu hmotnosti

Již jsme zaznamenali výhody pšeničných otrub v boji s nadváhou. Tento produkt ve stravě osoby, která hubne, pomůže urychlit metabolický proces a bude fungovat jako „čistič“ těla.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho trvá, než vyroste jehličnatý strom?

Pro dosažení rychlého účinku doporučují odborníci na výživu konzumovat otruby odděleně od ostatních produktů. Efektivní a jednoduchý způsob:

ü 1 polévková lžíce obilných skořápek se zalije šálkem teplé vody a nechá se chvíli působit. Směs by se měla užívat před jídlem (15 minut před) a zapít dostatečným množstvím vody.

Tato technika vám umožní rychle zhubnout a vyčistit tělo od toxinů: oteklé otruby naplní žaludek a ochrání před přejídáním. Jakmile se otruby dostanou do střev, vyčistí stěny od toxinů a škodlivých zbytků potravy.

Zde je několik dalších tipů pro hubnutí:

  • Pro kancelářskou svačinu smíchejte otruby a jogurt. Do směsi můžete přidat kousky sušeného ovoce a ořechů.
  • uvařte zdravý nápoj: přidejte 1 polévkové lžíce do vroucí vody (2 litr). lžíce otrub, vařte 15 minut, sceďte a vezměte před jídlem.
  • K večeři připravte pokrm z nízkotučného tvarohu a otrub. Můžete to doplnit jogurtem a čerstvým ovocem.

Během těhotenství a kojení

Těhotné a kojící ženy by měly pečlivě vybírat potraviny pro svůj jídelníček. Je nutné zajistit rovnováhu mezi vitamíny a kaloriemi. V tomto případě budou pšeničné otruby vynikajícím doplňkem stravy:

  • podporovat správnou funkci střev a předcházet zácpě;
  • poskytnout tělu vitamíny B;
  • chrání před dysbakteriózou.

Kontraindikací pro použití může být individuální nesnášenlivost produktu.

Kontraindikace a možné poškození

Ve snaze získat rychlý účinek používáním přírodního a zdravého produktu mnozí zapomínají na nutnost dodržovat pravidla:

  • Při užívání pšeničných otrub musíte pít hodně tekutin. Zdravý člověk by měl zpravidla vypít do 2 litrů vody, nepočítaje džus, čaj atd.
  • Neměli byste zvyšovat doporučené dávky v naději, že se rychleji uzdravíte nebo zhubnete. Nadměrné množství obilných skořápek poškodí vaše tělo: objeví se plynatost a zácpa.

Lidé s onemocněním žaludku, jako jsou vředy, by se měli vyvarovat užívání otrub. Před použitím skořápek jako dalšího prostředku k léčbě jakéhokoli onemocnění byste se měli poradit s lékařem: otruby výrazně snižují absorpci léků a proces léčby může být zpožděn.

Výběr a skladování

Vysoce kvalitní otruby jsou bez zápachu a chuti, vyznačují se přírodní šedohnědou barvou. Pro skladování produktu zvolte skleněné nebo plastové nádoby s víkem.

Při nákupu zboží věnujte pozornost balení a značení. Balíček by neměl mít vnější poškození, jinak riskujete, že získáte skořápky infikované moučnými roztoči. Výrobci jsou povinni uvést datum výroby a dobu skladování produktu. Kupujte pouze čerstvé produkty a neskladujte otruby, jejichž doba použitelnosti vypršela.

ČTĚTE VÍCE
Kdy zasít pozdní odrůdy zelí?

„Co mám jíst, abych zhubla“ je každodenní fráze vaší kamarádky Lyudochky, která na Nový rok přibrala 7 kilogramů navíc a od té doby se zoufale snaží zbavit účinků Oliviera a želé masa na boku. Ani by vám nevadilo zhubnout, ale opravdu vám záleží na svém zdraví a nic nejíte. Ale tady je „paprskem světla v temném království“, dívka Katya Morozová, stejná tlustá dívka ze školy. Nikdy byste ji nepoznali, je příliš hezká a štíhlá. Je tak dobré, že jsi ji jako dítě nedráždil, a ona šťastně sdílí své tajemství hubnutí – otruby. Co? Otruby! “A jak správně používat tyto otruby?” – voláte na ni, ale ona musela naléhavě opustit večírek. Žádný problém! Řekneme vám, jak na to!

V pořádku

Nejprve se rozhodněte o účelu použití:

  • ztráta hmotnosti;
  • celkové posílení těla;
  • léčba nebo prevence zácpy.

Ve skutečnosti každý z těchto bodů neexistuje samostatně. Vláknina působí na organismus komplexně. A níže vám prozradíme, který přesně.

Podívejme se na druhy otrub:

  • kukuřice;
  • pšenice;
  • rýže;
  • ovesné vločky;
  • ječmen;
  • žito.

V tuto chvíli se chcete kvůli tak velkému výběru všeho vzdát, ale image Katky Morozové vás nenechává v klidu. Které jsou zdravější?

Co si vybrat?

Téměř všechny otruby mají stejné množství vlákniny, která obsahuje řadu vitamínů a pomocných prvků.

Kukuřičné a pšeničné otruby jsou považovány za nejúčinnější v boji s nadváhou a prevenci funkce gastrointestinálního traktu. Rýžové otruby řeší problém vysokého cholesterolu a fungování žlučových cest. Ovesná vláknina je vhodná pro diabetiky. Žitné a ječné otruby zmírní zácpu a zlepší střevní mikroflóru. Pravidelná konzumace otrub vede k očistě těla od toxinů, normalizaci fungování vnitřních orgánů, zrychlení metabolismu a zvýšení mozkové aktivity.

Na požádání si to můžete přečíst na jakékoli internetové stránce, zjednodušíme prezentaci materiálu:

  • vyberte si podle svého vkusu;
  • brát každý den;
  • pozorovat změny v těle;
  • zaznamenejte zlepšení barvy a kvality pokožky obličeje;
  • užijte si svůj odraz v zrcadle.

Stále vám není jasné, jak vám pomáhají zhubnout? Odpovídáme!

Nastartujeme metabolismus – ztratíme centimetry

Je to jednoduché, hubnutí je možné a není těžké. Katka Morozová striktně dodržovala doporučení, vedla zdravý životní styl a sportovala. Proč hubneme, když ve vláknině nejsou žádné spalovače tuků?

ČTĚTE VÍCE
Kolik suchého krmiva byste měli dát svému huskymu?

Otruby fungují jako plató, které vám brání hodně jíst. Otruby zapíjíme tekutinou ve správném množství, v žaludku nabobtnají, snižují chuť k jídlu a dodávají dlouhotrvající pocit plnosti. Otruby jako koště odnášejí v těle škodlivé nečistoty včetně cholesterolových plaků a zároveň nastartují metabolismus správným směrem. V důsledku toho přijímáme bohatý komplex minerálů výměnou za to, že se zbavíme nadváhy, zácpy a kožních problémů.

To neznamená, že můžete jíst koblihy v noci spolu s otrubami a očekávat úžasný výsledek; zácpa také zůstane problémem. Zkontrolujte své zvyky:

  • vzdát se těžkých jídel;
  • nahradit smažené pečeným;
  • pít více tekutin;
  • přestat pít alkohol a kouřit cigarety;
  • chodit častěji;
  • pravidelně berte otruby;
  • miluji sport, zejména kardio.

Vidíte teď před očima obrázek hubnutí z Deníku Bridget Jonesové? Nebojte se, uspějete!

Chci si to vzít, ale jak?!

Začněte užívat 2-3 polévkové lžíce otrub s každým jídlem. Po týdnu zvyšte dávkování na 12 polévkových lžic. Je správné a nutné užívat směs s 1-2 sklenicemi tekutiny. Abyste se zbavili zácpy, zalijte lžíci vlákniny vroucí vodou (horkým mlékem). Po 10 minutách spotřebujte výslednou směs a poté můžete snídat. Za 2-3 týdny dosáhnete výsledků..

Je lepší připravit menu na týden, seřadit je ve správném pořadí. Ušetříte tak čas ráno před prací a večer vás to ochrání před nechtěnou konzumací něčeho kalorického.

Neonemocním?

Pamatujte na 3 pravidla:

  • používat správně;
  • nezvyšujte dávku;
  • Neužívejte během exacerbace žaludečních onemocnění a průjmu.

Pokud jste těhotná, poraďte se s odborníkem.

A nakonec

A nakonec uveďme správnou instalaci:

  • odstranění špatných návyků;
  • změnit svůj jídelníček;
  • Vaříme jídlo s otrubami;
  • jíme často, ale málo;
  • obnovit rovnováhu vody v těle;
  • milujeme sami sebe;
  • Utřeme nos Kátě Morozové na další párty.