Lidé s nadváhou, kteří vyzkoušeli mnoho různých monodiet a snaží se omezit ve výživě, jen zřídka věnují pozornost docela cenově dostupným produktům nabízeným supermarkety. Obyčejná přírodní zelenina, která roste na našich zahradních pozemcích, může nejen zlepšit imunitu obohacením těla o vitamíny, ale také normalizovat správný metabolismus, což vám v konečném důsledku pomůže shodit přebytečná kila.

V tomto článku budeme hovořit o cenově dostupném a chutném a hlavně zdravém a výživném produktu – bílém zelí. Nezáleží na tom, jakou odrůdu preferujete, protože všechny druhy zeleniny jsou zdravé a nezbytné pro správné trávení.

A v boji s nadváhou má zelí, konzumované v jakékoli formě, pouze pozitivní výsledky.

A co je zvláště důležité pro obézní lidi, neexistují prakticky žádná omezení porcí. Syrové zelí, pokud neexistují žádné zdravotní kontraindikace, můžete jíst tolik, kolik si vaše srdce přeje. Totéž nelze říci o pokrmech připravených z kapustové hmoty. Ale nejdřív.

Zelí je dietní produkt

První, co vás napadne, když začnete měnit své stravovací návyky, je obsah kilokalorií ve zvoleném produktu. Kalorický obsah všech druhů zelí je tedy velmi nízký a nepřesahuje 30 kcal na 100 g produktu. Představte si kus vařeného hovězího masa o hmotnosti 100 g a misku nakrájeného bílého zelí o hmotnosti 700 g. Jedná se o ekvivalentní porce z hlediska kilokalorií. Stogramová tabulka hořké čokolády má stejnou energetickou hodnotu jako dva kilogramy výživného zeleninového a zelného salátu. Ale 100 g hovězího masa nebo jedna tabulka čokolády se na 3-4 hodiny nabažit je nemožné. Ale 2 kg krouhaného zelí ochuceného lžící slunečnicového oleje na jedno posezení jednoznačně sníst nelze. Zkonzumovaná porce bude menší a bude docela možné, že do dalšího jídla nebudete mít hlad.

Vlastnosti zelí, které ovlivňují hubnutí

Samotný obsah kalorií na zbavení se zlověstných kilogramů stačit nebude, a tak má zelí v rukávu stále mnoho trumfů, které mohou mít v tandemu pozitivní dopad na dosažení cíle zhubnout. Rád bych vyzdvihl hlavní složky, které přispívají k hubnutí.

  • Kyselina tartronová. Vysoký obsah kyseliny tartronové umožňuje zpomalit procesy přeměny sacharidových produktů na tukové zásoby. Jakýsi „záchranář“ pro lidi trpící obezitou. Žaludek je plný, ale váha se nezvyšuje. Ale během tepelného zpracování se sloučeniny kyseliny tartronové ničí, takže je efektivnější jíst listy zelí syrové jako salát. Kyselina tartronová je konzervována ve výrobcích z kysaného zelí a těch, které se získávají fermentací ve slaném nálevu.
  • Potravinová vláknina. Přítomnost vlákniny ve složení zbavuje lidské tělo odpadu a toxinů.
  • Vlákno Zelné listy, skládající se z 80 % ze zdravé vlákniny, osídlují střevní mikroflóru prospěšnými mikroorganismy, posilují imunitní systém, podílejí se na tvorbě vitamínů, hormonů a nutričních aminokyselin nezbytných pro tělo. Vláknina je zdrojem plné existence těla. Při nedostatku vlákniny bude tělo vyžadovat zvýšení výživy, čímž se zvýší chuť k jídlu, což vede k poruchám a přibývání na váze. Přítomnost vlákniny v těle ovlivňuje kvalitu vyprazdňování.
  • Vitamínové složení. Vitamíny skupin C, P, U, B6, A, přítomnost draslíku, síry, vápníku a fosforu v dužině zajišťují správné fungování životně důležitých procesů v těle, ovlivňují stav a vzhled pokožky, vlasů a nehtů, a posílit kostní aparát.
  • Čištění těla. Konzumace pokrmů ze zelí zlepší činnost trávicího traktu, očistí tělo od nahromadění toxinů a přispěje k rychlému a bezbolestnému vyprazdňování střev.
  • Čištění cév od cholesterolu. Zelná šťáva dobře čistí cévy od aterosklerotických plátů, odstraňuje „špatný“ cholesterol, což je důležité při hubnutí.
  • Normalizace trávicího traktu. Správné fungování gastrointestinálního traktu při pravidelné konzumaci pokrmů z čerstvého zelí zvýší imunitu a zlepší vitalitu.
  • Podporuje hubnutí u chronických onemocnění. Pomoc zelí je neocenitelná pro ty, kteří chtějí zhubnout, trpí cukrovkou, selháním jater a ledvin. Chronická onemocnění ztěžují hubnutí a zelí tento proces usnadní.
ČTĚTE VÍCE
Jak si vyrobit vlastní pleťové mléko?

Nežádoucí účinky časté konzumace listů zelí

Kromě výhod může jakýkoli produkt také způsobit škodu. Zelí také není výjimkou, proto bych se rád zaměřil na kontraindikace a negativní účinky na organismus.

  • Dieta založená pouze na zelí je krátkodobý způsob, jak shodit přebytečná kila. Rychlé hubnutí pomocí zelí, konzumovaného v jakékoli formě, nedostatek fyzické aktivity a sportu, druh mono-diety, může mít bumerangový efekt. Zpočátku bude váha rapidně klesat a při sebemenším zpestření zelné stravy se bude plížit.
  • Nadbytek vlákniny má škodlivý vliv na činnost trávicího traktu. Jíst velké množství vlákniny obsažené v zelí může vést k bolestem žaludku, akutní kolikě, poruchám trávení a plynatosti. Zelná monodieta může trvat ne déle než týden a poté z ní následuje hladký odchod snížením porcí této konkrétní zeleniny.
  • „Předávkování“ minerálními solemi. Zelí je produkt obsahující velké množství minerálních solí, jejichž nadbytek může tělu ublížit.

Ze všeho výše uvedeného je třeba vyvodit, že že hubnutí pouze pomocí listů zelí přinese pozitivní a dlouho očekávaný výsledek, ale jeho trvání bude minimální a výhody nebudou opodstatněné. Hubněte se zelím, ale přidání další zeleniny, masa a ovoce do vašeho jídelníčku je nutností. Listy zelí je potřeba vhodně kombinovat s jinými produkty, s výjimkou mléčných výrobků, aby se váha snižovala a už se nevracela.

Tajemství konzumace zelí pro hubnutí – recepty a doporučení

K dosažení dlouho očekávaného cíle je samozřejmě třeba vynaložit značné úsilí, které je nejčastěji založeno na útrapách jíst stále to samé. Se zelím můžete experimentovat, aby vám byl proces hubnutí pestřejší, můžete experimentovat s recepty a jíst zelí v různých variacích.

  • Syrové zelí je platným typem salátu. Čerstvý, strouhaný zelný salát, ochucený olivovým nebo slunečnicovým olejem, citronovou šťávou, sójovou omáčkou nebo jablečným octem, drcený s aromatickým kořením, mezi které patří skořice, kmín a pepř – vynikající doplněk k vařenému kousku hovězího nebo telecího masa. Trochu fantazie – a výživný dietní oběd je hotový. Čerstvé zelí lze nahradit listy salátu a použít jako druhou svačinu. K večeru se hodí i salát z čerstvého zelí. 150 g vařené ryby, 200 g čerstvého zelí a jedno vařené vejce je příkladem dietní večeře. Dobrý výsledek lze dosáhnout pozorováním dne půstu na salátu z čerstvě nakrájené zeleniny: bílé zelí, mrkev a řepa, ochucené citronovou šťávou. Známý a odborníky na výživu propagovaný salát „Brush“, připravený z čerstvých listů zelí, vám pomůže zhubnout až dva kilogramy za jediný den.
  • Zelná polévka je první jídlo, které vám pomůže zhubnout. Mnoho lidí, kteří hubnou, raději jedí zelí vařené, to znamená, že připravují zelnou polévku. Pokud ne všechny žaludky zvládnou syrovou zeleninu, pak neexistují žádné kontraindikace pro konzumaci vařených produktů. Polévka se připravuje obvyklým způsobem s přidáním různé zeleniny, cibule, mrkve, papriky, rajčat a pokrm se před podáváním bohatě posype čerstvými bylinkami. Hotovou polévku je vhodné nesolit, její nepřítomnost kompenzuje koření. Tuto polévku lze jíst sedm dní v neomezeném množství. Na konci období se do stravy přidává vařené libové maso nebo ryby. Hubnutí za týden se zelnou polévkou je zaručeno.
  • Kysané zelí je alternativou ke konzervování.Na kysaném zelí můžete hubnout nejdéle čtyři dny, zaručený úbytek asi dva kilogramy. Jíst kysané zelí je chutnější než vařené zelí, takže pro zpestření byste toto jídlo měli vyzkoušet. Hlavní podmínkou je kvasit pouze se solí a v žádném případě nepoužívejte cukr ani stolní ocet. V tomto případě bude konečný produkt spíše nakládán než fermentován.
ČTĚTE VÍCE
Která květina je podobná jako Dieffenbachia?

Kysané zelí můžete jíst po celý den, pokud nemáte špatné zdraví a nepředvídatelné příznaky. Jako první svačinu si dejte jablko. K obědu je dobré přidat do pokrmu trochu vařeného hovězího. Večerní jídlo skládající se z jednoho vařeného vejce a 200 gramů kysaného zelí zakončete sklenkou kefíru s 2,5 % tuku.

TOP 5 varování výživových poradců o hubnutí pomocí kapustových jídel

Pro člověka, který sní o získání tenkého pasu a štíhlé postavy, jsou odborníci na výživu hlavními odborníky, protože mohou kompetentně zdůvodnit svá doporučení, která vedou k vytouženému cíli.

  1. Zelenina obsahuje nízký obsah tuků, sacharidů a bílkovin, nízký obsah kalorií ve výrobku a nedoporučuje se pro časté a dlouhodobé používání v potravinách, a to ani ve fázi hubnutí.
  2. Přítomnost plynatosti a zažívacích potíží z konzumace čerstvého zelí ve velkém množství je velmi nepříjemný a nežádoucí jev.
  3. Vařený produkt má nejen projímavý účinek, ale také dehydratuje tělo, takže kontrola množství vody, kterou pijete, je nesmírně nutná.
  4. Období zelné diety nemůže trvat déle než sedm dní, poté se doporučuje šetrnější, nízkokalorická dieta jako východisko z jejich téměř „hladovění“.
  5. Použití kapustové diety je přísně zakázáno starším lidem a dětem.

Po přečtení článku můžete nabýt dojmu, že všechny druhy zelí jsou zdraví nebezpečné, místo vytoužené štíhlosti mohou přinést kytici nejrůznějších nemocí a neduhů. Není to tak úplně pravda. Je potřeba v první řadě umět ve všem střídmost, poslouchat rady výživových poradců a dodržovat základy správné výživy a výsledek bude výborný. Přebytečná kila se vypaří a ztracené kilogramy se nevrátí.

Pokud je pro vás nejtěžší zbavit se břišního tuku jednou provždy, musíte naléhavě změnit svůj jídelníček a zároveň jíst nejúčinnější produkt – bílé zelí. Jaro je v plném proudu, není čas ztrácet čas! 29. března 2017 Autor: Natalie Lissi

Tónovaný žaludek vizuálně dělá vaši postavu atraktivní, i když máte nadváhu. Pečlivě vybraný jídelníček a správný výživový plán vám umožní zbavit se převislého břicha, zpevnit postavu a dokonce i zredukovat tzv. „uši“ na bocích v co nejkratším čase.

Proč zelí funguje?

  1. 10 způsobů, jak oklamat hlad při dietě Díky zvýšenému obsahu hrubá dietní vláknina (vláknina) zelí zlepšuje trávení, což pomáhá očistit tělo od toxinů a odstranit přebytečnou tekutinu.
  2. Skoro zelí neobsahuje škrob a cukry.
  3. Naplňuje žaludek, odstraňuje hlad a přitom má nízké kalorie.
  4. Jedná se o jednu z mála zeleniny, která se konzervuje maximum vitamínů na jaro.
  5. Produkt, který každý cenově dostupné.

Bílé zelí funguje nejlépe v noci, když spíte: nepřetěžuje organismus a zároveň upravuje činnost trávicích orgánů, což je důležité, chcete-li mít zpevněný žaludek.

ČTĚTE VÍCE
Jaký je jiný název pro kardamom?

Jak postavit silový obvod:

  1. K snídani nezapomeňte konzumovat komplexní sacharidy (kaše, chléb), mléčné výrobky, med, ovoce, bobule a ořechy jsou také povoleny.
  2. K obědu – protein (libové maso, ryby, houby) se zeleninou, vejci.
  3. K večeři – jídla z bílého zelí.

Jídla nelze vzájemně zaměňovat, ale dny diety lze libovolně měnit. Fermentované mléčné výrobky lze konzumovat kdykoli během dne.

Během diety jsou zcela vyloučeny:

  • bílý chléb
  • tučné omáčky
  • sladkosti
  • leštěná bílá rýže
  • brambory
  • banány
  • sycené nápoje
  • instantní káva
  • máslo

Je důležité, aby se:

  1. Bílé zelí používáme syrové.
  2. Chcete-li snížit objem břicha, udržujte velikost porcí asi 300–350 ml.
  3. Minimalizujeme spotřebu soli nebo ji nahradíme malým množstvím lehce osolené sójové omáčky.
  4. Po každém jídle byste měli pociťovat mírný hlad. Pokud máte během diety neustále hlad, přidejte další jídlo z jídel určených k večeři, ale v žádném případě nezvyšujte velikost porcí.

Délka diety je 14 dní.

Den 1

snídaně – ovesné vločky s mlékem bez cukru, zelený čaj s medem

Oběd – vydatné kuřecí řízky

Potřebné (na 4 porce): 1 kuřecí prso, 2 polévkové lžíce. sójová omáčka, 1 polévková lžíce. nízkotučná zakysaná smetana, 1 lžička. energická hořčice

Na marinádu smícháme zakysanou smetanu, sójovou omáčku a hořčici. Kuřecí prsní řízek podélně rozřízněte na čtyři kusy a lehce naklepejte. Kuře marinujte a nechte 30-60 minut v lednici. Vložíme do formy, přikryjeme alobalem a pečeme 20 minut při 180°C. Odstraňte alobal a pečte dalších 10 minut.

Večeře – zelný salát s olivovým olejem a citronovou šťávou

Den 2

snídaně – pohanková kaše na vodě se sušenými švestkami a medem

Oběd – řízky na zeleninovém lůžku

Potřebné (na 6 porcí): 400 g hovězího masa, 1 vejce, 4 polévkové lžíce. otruby, 1 cibule, 1 mrkev, 1 balíček libovolné zeleninové směsi bez brambor a rýže, 200 ml vody, čerstvé bylinky, česnek, sůl a pepř – dle chuti

Hovězí maso, cibuli a mrkev střídavě umelte v mixéru a rozmixujte. Přidejte vejce, nasekané bylinky, otruby, sůl, pepř. Promícháme a tvoříme řízky. Na dno pekáče dáme zeleninu (nesolíme), poklademe řízky, podlijeme trochou vody, přikryjeme alobalem a pečeme v troubě 30 minut na 180°C.

Večeře – strouhané zelí s olivovým olejem bez přidání soli a konzervovaný zelený hrášek

ČTĚTE VÍCE
Kde je nejlepší místo pro pěstování rukoly?

Den 3

snídaně – ovocný salát (jablko, hruška, pomeranč) s 1 lžičkou. med a 100 g nízkotučného tvarohu

Oběd – dušená ryba a brokolice bez soli

Večeře – zelný salát se sýrem

Potřebné (na 2 porce): 300 g bílého zelí, 100 g mrkve, 40 g tvrdého sýra, 2 lžičky. olivový olej

Zelí nakrájíme najemno, přidáme mrkev nastrouhanou na středním struhadle a tvrdý sýr nastrouhaný na jemném struhadle. Salát dochutíme olejem.

Den 4

snídaně – pohanková kaše bez oleje, 1 vařené vejce, zelený čaj s medem

Oběd – pečené kuřecí řízky v koření a bylinkách

Večeře – zelný salát s ředkvičkami

Potřebné (na 2 porce): 200 g zelí, 200 g daikonu (můžete použít obyčejnou ředkvičku), 50 g mrkve, 2 lžičky. olivový olej, 1 polévková lžíce. citronová šťáva, mletý koriandr – na špičce nože, zelená cibule – podle chuti, sůl se nepoužívá

Zelí nakrájíme nadrobno, nastrouháme daikon a mrkev, zeleninu promícháme. Pokapejte směsí olivového oleje, citronové šťávy a koriandru. Salát posypeme nakrájenou zelenou cibulkou.

Den 5

snídaně – ovesné vločky v mléce s 1 polévkovou lžící. vlašské ořechy a 1 lžička. Miláček

Oběd – jakákoli zeleninová polévka s masem nebo kuřecím masem (bez přidání oleje)

Večeře – salát z bílého a čínského zelí, ochucený přírodním jogurtem a citronovou šťávou bez přidání soli

Den 6

snídaně – nízkotučný tvrdý sýr, celozrnné pečivo, 1 jablko, zelený čaj s medem

Oběd – dušená ryba bez soli, dušená zelenina s citronovou šťávou

Večeře – zelný salát s proteinem

Potřebné (na 2 porce): 300 g zelí, 4 vejce, 4 polévkové lžíce. přírodní jogurt, svazek čerstvých bylinek, sójová omáčka – podle chuti

Vejce uvaříme natvrdo, oddělíme bílek od žloutku, bílek nastrouháme (žloutek zbude na snídani). Zelí nakrájíme nadrobno. Zeleninu nasekejte a smíchejte s jogurtem a sójovou omáčkou. Zelí smícháme s bílkem a dochutíme omáčkou.

Den 7

snídaně – pohanková kaše s mlékem s přídavkem vařeného žloutku, půlka avokáda, zelený čaj s medem

Oběd – vařené hovězí maso a zelené fazolky

Večeře – zelný salát s celerem

Potřebné (na 2 porce): 200 g bílého zelí, 200 g celeru, 4 řapíky celeru, 2 polévkové lžíce. nízkotučná zakysaná smetana, 1 polévková lžíce. obilná hořčice, 0,5 lžičky. mletý zázvor, svazek čerstvých bylinek, bez soli

ČTĚTE VÍCE
Jak rychle rostou štěnice?

Zelí a stonky nakrájíme nadrobno, kořen nastrouháme. Na omáčku smícháme zakysanou smetanu, hořčici a mletý zázvor, salát okořeníme a posypeme nasekanými bylinkami.

Osmý den začíná dieta znovu, ale délka diety by neměla být delší než dva týdny.

Určitě uspějete, pokud si budete věřit, jít vpřed a nezastavíte se ani na minutu. A než se pustíte do zelné diety, podívejte se na užitečné video na toto téma!