Lidské libido je tajemstvím těla. Někteří nazývají sexuální přitažlivost jednoduchou instinktivní potřebou a biologickým programem, ale pro většinu z nás má sexuální život význam tvořící hodnotu. Vždyť to úzce souvisí s potřebou být milován, mít se rád, sblížit se s druhými lidmi.

Složitost a všestrannost libida potvrzuje náš jedinečný „sexuální rukopis“. Protože máme rádi různé věci a různé podněty způsobují nejživější sexuální zážitky. Různé způsoby, jak projevujeme něhu a sexuální pozornost našim partnerům.

Přiznejme si to: sex hraje v našem životě velmi významnou roli. A stabilní libido se do značné míry stává ukazatelem fyzické a psychické pohody.

Důvody pro snížení mužského libida

Není novinkou, že síla libida se u každého muže liší. Dokonce i pro jednoho muže se síla sexuální touhy během života změní. Ale pokud je vše v pořádku se zdravím a nedochází k žádným akutním zážitkům, touha se „vyrovnává“ přibližně na stejné úrovni, pak klesá a pak se vraťte k výchozímu bodu.

Pokud však byla sexuální touha do určitého bodu absolutně stabilní a teprve nedávno začala klesat, měli byste přemýšlet o návštěvě lékaře. Toto „chování“ těla může signalizovat zdravotní problémy.

Pokles sexuální touhy může naznačovat vývoj nemocí, zejména:

  • erektilní dysfunkce;
  • deprese;
  • apnoe nebo poruchy spánku;
  • diabetes mellitus;
  • zvýšený tlak;
  • anémie;
  • patologický pokles hladiny testosteronu (může být důsledkem různých problémů);
  • hyperprolaktinemie;
  • hypotyreóza;
  • onemocnění cévního systému.

Některé léky, jako jsou léky k léčbě hypertenze nebo antidepresiva, mohou také snížit touhu a způsobit erektilní dysfunkci.

Pokud nejsou žádné zdravotní problémy a neužíváme léky, musíme si pamatovat, zda v poslední době nenastaly nějaké akutní stresové situace. Nebo možná nastaly nějaké psychické potíže: rozpad vztahů s partnerem, ztráta sebevědomí?

Stává se také, že se prostě „zbavíme zvyku“ mít sex. Tomu se říká dysfunkční atrofie. V tomto případě byste se měli pokusit postupně nastolit v intimním životě pravidelnost. Pravidelná sexuální aktivita pomáhá stabilizovat nervový systém, zvyšuje krevní oběh a zabraňuje přetížení.

A k naladění sebe i svého těla do „romantické nálady“ může být užitečné upravit životosprávu, která výrazně ovlivňuje i hormonální hladinu, stav cév a nervovou soustavu. K tomu vám pomůže několik jednoduchých pravidel.

ČTĚTE VÍCE
Jaké jsou výhody čaje z bezového květu?

5 faktorů ovlivňujících sexuální touhu a potenci

Hlavním mužským „pohlavním“ hormonem je testosteron. Jeho hladina klesá nejen s věkem, ale i v období největší únavy, stresu a špatné fyzické kondice.

Pravděpodobně jste si všimli, že s větším nadšením přijímáte návrh na romantické rande na dovolené, když jste se dobře zotavili, cítíte se dobře, dobře spali, jste schopni relaxovat, jíst vyváženou stravu a hodně chodit. Vnesme trochu dovolené do našeho každodenního života, navažme zdravý dialog se svým tělem a dodržujme pět jednoduchých pravidel, která pomohou našemu libidu rozkvést naplno.

Jídlo

Nevyvážená strava ovlivňuje všechny tělesné funkce. Pro zlepšení fyzické kondice a stimulaci normální produkce hormonů bude užitečné:

  • Jezte více pestrobarevné zeleniny a ovoce. Zelenina a ovoce obsahují mnoho antioxidantů. Navíc čím sytější barvu ovoce má, tím více antioxidantů obsahuje.
  • Pravidelně jezte potraviny obsahující omega-3 a vitamíny B. Mastné kyseliny pomáhají zlepšit průtok krve. Poměrně hodně jich je v tučných rybách, rostlinných olejích a avokádu. Vitamíny B pomáhají vyrovnávat hormony a snižují destruktivní účinky stresu na tělo. Jezte obiloviny, ořechy, vejce, mléčné výrobky. Do stravy můžete přidat vhodné vitamínové komplexy.
  • Přidejte do svého jídelníčku banány, koření a doplňky stravy pro zdraví mužů. Banány obsahují hodně draslíku, který je důležitý pro zdraví oběhového systému. Některé koření (například feferonka) také pomáhají zlepšit krevní oběh. Speciální doplňky stravy vyvinuté pro podporu mužského zdraví obvykle obsahují složky, které nejíme pravidelně. Například pískavice řecké seno, extrakt z palmy sabalové a maca peruánská. Mezitím se látky obsažené v těchto rostlinách již dlouho používají v lidovém léčitelství k normalizaci fungování mužského reprodukčního systému.
  • Neodpírejte si šálek kávy. Pokud neexistují žádné kontraindikace, mírná konzumace kávy může mít pozitivní vliv na sexuální funkce. Kofein rozšiřuje cévy a zlepšuje průtok krve.

Fyzická forma

Nadměrná tělesná hmotnost s sebou nese řadu problémů: vysoký krevní tlak, rozvoj cukrovky, změny hormonálních hladin. To vše má špatný vliv na potenci. Proto si stále budete muset hlídat váhu a cvičení. Nezbytné:

  • Opřete se o zeleninu a bílkoviny, vyhněte se rychlému občerstvení. Není nutné počítat každou kalorii, někdy je potřeba si dopřát i kalorické radosti, jinak můžete zesmutnět a začít myslet jen na jídlo, na sex není čas. Ale hlavně by měla být strava zdravá a vyvážená a váha by měla být v individuální normě.
  • Být fyzicky aktivní. Není to o tom, že se každý den hodiny potím v posilovně. Stačí dlouhé procházky průměrným tempem několikrát týdně. Pravidelné sezení u počítače a ležení na gauči jsou nepřátelé potence.
  • Přidejte kardio cvičení. K týdenním procházkám na čerstvém vzduchu je užitečné přidat i pravidelné aerobní cvičení. Může to být běhání, skákání přes švihadlo, jízda na kole, plavání, tenis, fotbal. Kardio trénink zlepší krevní oběh v celém těle a také v reprodukčním systému.
ČTĚTE VÍCE
Jak se tomu říká, když se chovají koně?

Alkohol a noční párty

Hlučné večírky s bezesnými nocemi a vydatnými úlitbami znamenají nejen celkové vyčerpání organismu. Pravidelná konzumace alkoholu má neblahý vliv na funkci varlat, která produkují testosteron. O účincích na játra a mozek ani nemusíte mluvit.

Neznamená to, že byste se měli zamykat doma a odmítat pozvání na všechny večírky. Můžeme tedy zůstat sami, ale pokud aktivně hledáme, uzavřenost nám sexuální život rozhodně nezlepší. Ale snažme se pít minimum alkoholu a určitě si nechejme čas na odpočinek a spánek. Umírněnost je důležitá ve všem.

Stres

Pokud život zahrnuje pravidelné „závody“ a stres, bude užitečné to vyvážit relaxačními cvičeními nebo aktivitami. Od stresu pomůže jóga, cvičení s boxovacím pytlem, hodiny hudby a tance, rozhovory od srdce k srdci s blízkými a někdy i návštěva psychoterapeuta.

Mimochodem, všechna výše uvedená pravidla o výživě, sportu a večírcích také ovlivňují odolnost těla vůči stresu. Nedostatek spánku má zvláště škodlivý vliv na nervový systém, přivádí naše tělo do chronického stresového stavu a zvyšuje úzkost. Pojďme si tedy znovu přečíst první tři body.

Tma a světlo

Neustálý pobyt v zatemněných místnostech podporuje tvorbu melatoninu, který nám pomáhá zklidnit se a rychleji usnout. Pro elán a aktivitu potřebujeme světlo. Ideálně solární, ale elektrický postačí.

Je však důležité správně distribuovat „příchozí světlo“. Ne nadarmo příroda vymyslela jasný den a temnou noc. Ale příroda nevynalezla gadgety.

Mezitím je světlo z obrazovek vnímáno naším mozkem jako denní světlo.

  • Snažíme se trávit alespoň hodinu denně venku na denním světle (nejlépe v první polovině);
  • Zajistíme dostatečně dobré osvětlení pracoviště;
  • Hodinu před spaním jsme dali gadgety z dohledu.

Konečně,

Zjistili jsme tedy, že k rozkvětu sexuální touhy potřebujeme energii, vitamíny, aktivní odpočinek bez alkoholu a volný čas. Nezapomínejme však na to hlavní – lidské vztahy. Zamilujte se, rozdávejte radost a péči svým partnerům a. sobě! Pokud je váš život naplněn příjemnými setkáními, dojmy a významy, bude to mít pozitivní vliv i na vaše libido!

Autor: Daria Molchanskaya

„Omsk Here“ říká, jak si vybrat správná vejce, zda syrový produkt ovlivňuje mužskou potenci a kolik vajec za týden můžete jíst bez poškození zdraví.

ČTĚTE VÍCE
Kdy roste havranovo oko?

Dnes, 11. října, se z iniciativy Mezinárodní komise pro vejce slaví Světový den vajec – produkt, bez kterého si nelze představit žádnou lednici. Každý rok se podle Roskachestva v Rusku vyprodukuje více než 42 miliard vajec a každý Rus sní asi 277 vajec ročně. Lékařská norma pro spotřebu tohoto produktu je 270. „Omsk Here“ se obrátil na Marii Livzan, doktorku lékařských věd, gastroenteroložku, rektorku Omské státní lékařské akademie, aby pochopila hlavní argumenty odpůrců vaječné diety, z nichž většina obrátila vyšel z mylných představ.

Hladina cholesterolu v séru závisí na mnoha faktorech. Nejen z výživy, ale i z dědičnosti a také z míry chronického stresu. Racionální příjem vajec (2-3 vejce týdně) nepovede ke zvýšení cholesterolu v krvi. Pokud přijímáme denní kalorický příjem pouze z některých potravin, jiné ignorujeme, člověk nepřijímá dostatek vlákniny a dalších užitečných minerálů a vitamínů. Proto konzumace vajec v rozumných mezích nepovede ke zvýšení hladiny cholesterolu v krvi.

Pro člověka, který se věnuje výhradně fyzické práci, a má tedy větší spotřebu energie, je povoleno větší množství. Osobě s mírnou fyzickou aktivitou se nedoporučuje konzumovat více než tři vejce týdně.

Nikdo nezrušil placebo efekt. Pokud někdo věří, že se jeho ukazatele při užívání jakýchkoli produktů zlepšují, udělejte to. Ale přesto slepičí vejce nepatří mezi produkty, které stimulují mužskou potenci.

Otázkou není přínos a poškození, ale to, jak jsou prospěšné aminokyseliny obsažené ve vaječných bílcích dostupné pro lidské zdraví. Fyziologicky výhodnější je konzumace vařených vajec. Pokud konzumujete surový produkt, musíte si být jisti kvalitou produktu. Nikdo nezrušil hygienickou kontrolu a pokud nejsou splněny podmínky skladování, můžete se setkat s určitými infekcemi.

Je to mýtus. Nikdo nevylučuje živočišné produkty z jídelníčku těhotných žen. Během těhotenství a kojení žena pociťuje určitou potřebu železa, vitamínu B12 a kyseliny listové.

Kuřecí protein je nejsnáze stravitelný produkt a nemá obdoby v nutriční hodnotě. V noci můžete jíst proteinová jídla. Je iracionální konzumovat v noci sacharidy a neměli byste se nechat unést ani tuky. Pokud mluvíme o pacientovi, který trpí vícecévním onemocněním, pak potřebuje omezit množství žloutků, které konzumuje. Ale neměli by být zcela vyloučeni. Pokud člověk pociťuje dodatečnou potřebu bílkovin kvůli nedostatku např. masa ve stravě, pak by se měl omezit na 2-3 žloutky týdně.

ČTĚTE VÍCE
Co můžete udělat pro to, aby maso nepřišlo nazmar?

Pokud mluvíme o hlavním přínosu produktu, pak je to samozřejmě bílkovina a světlost žloutku nehraje roli, stejně jako barva skořápky nerozhoduje o větší či menší nutriční hodnotě. vejce.

Neexistuje zde žádná gradace užitečnosti. Pokud je člověk alergický na kuřecí bílkovinu, pak si vybere křepelčí vejce. Toto je důstojná náhrada.

Při racionálním používání produktu se nemusíte obávat. Pokud výrobek prošel hygienickou kontrolou, není třeba se obávat.

Jak vybrat vajíčka?

Při nákupu vajec věnujte pozornost datu výroby: mělo by být uvedeno na obalu. Čím čerstvější, tím lepší. Trvanlivost vajec je regulována GOST. Vejce jsou choulostivý produkt a určit jejich čerstvost podle vzhledu není vždy snadné. Dokonce i přípravek, který nevydává nepříjemný zápach, již nemusí být vhodný k použití.

Jak zjistit čerstvost vejce?

  • Vajíčko ponořte do vody. Pokud se potopí, je čerstvý, pokud se na jednom konci zvedne, není to první čerstvost, pokud plave na hladině, je výrobek zatuchlý.
  • Naklepejte vajíčko. Pokud je „tichý“, znamená to, že je čerstvý.
  • Zkontrolujte bílek a žloutek. Vylomte jedno vejce z podnosu. Pokud je bílek viskózní a pevně přilne ke žloutku, pak je vejce čerstvé. U zatuchlých vajec k sobě bílek a žloutek nedrží pevně.

— Čerstvost vajec můžete zkontrolovat tak, že si na tupý konec posvítíte baterkou. Takto vizuálně určíme tloušťku vzduchové komory. Pokud je délka do 4 mm, pak je produkt čerstvý. Více než 9 mm – již zkažené, – říká učitel potravinářské technologie na Obchodní a ekonomické vysoké škole. G. D. Zuiková Galina Fedorová.

Před vařením musíte vejce umýt mýdlem a teplou tekoucí vodou. I když jste se vajíčka nedotkli, umyjte si ruce. Vejce uvaříme v osolené vodě, pokud vejce praskne, sůl zabrání vytékání bílku. Vejce se hojně používají v cukrářství a přidávají se téměř do veškerého pečiva. Dělají ho drobivým, zvyšují jeho chuť a žloutek dodává těstu příjemný nažloutlý nádech.

Ve vaření neexistuje koncept „venkovského vejce“. Je zde pouze stolní a dietní strava. Oba se používají při pečení. Na krém je lepší použít pouze dietní vajíčko. Na barvě skořápky nezáleží — vysvětluje Galina Fedorová. — Pro alergiky existuje recept bez použití bílkovin. V tomto případě je nahrazen umělým, používají se speciální směsi. V zásadě protein funguje jako koagulant a je třeba najít náhradu. Zpravidla se jedná o lyofilizované proteiny, které jsou k dostání ve specializovaných prodejnách.