Na rozdíl od ujištění odborníků na syrovou stravu si vařená kukuřice, stejně jako jiná zelenina, dokonale zachovává své blahodárné vlastnosti, pokud je vařená na klasu. Pokud jde o konzervovanou kukuřici nebo tu, která se prodává ve vakuovém balení, její přínosy pro tělo jsou velmi pochybné.

Střih: Romanova Yu. M.

Na rozdíl od ujištění odborníků na syrovou stravu si vařená kukuřice, stejně jako jiná zelenina, dokonale zachovává své blahodárné vlastnosti, pokud je vařená na klasu. Pokud jde o konzervovanou kukuřici nebo kukuřici, která se prodává ve vakuovém balení, její přínosy pro tělo jsou velmi pochybné, protože v procesu vaření dochází k aktivnímu „oslabení“ všech vitamínů a mikroelementů.

Vařená kukuřice: kalorie, výhody a škody

Tento produkt obsahuje především sacharidy a bílkoviny. Může se to zdát překvapivé, ale právě v kukuřici vědci našli malé procento přírodního zlata. Z živin a vitamínů je třeba zvláště poznamenat:

  • vitamíny A, C, E;
  • kyselina nikotinová;
  • kyseliny pantothenové a listové;
  • draslík a vápník;
  • sodík a nikl;
  • fosfor a hořčík.

Sladká kukuřice obohacená o vlákninu má příznivý vliv na činnost střevního traktu a je nepostradatelným nástrojem při zácpě. Odstraňuje z těla „špatný“ cholesterol a čistí cévní řečiště a má také dobrý vliv na genitourinární systém člověka. Pokud ji budete jíst pravidelně a s mírou, pomůže vám vždy udržet si dobrou náladu a dokonce zmírní deprese a sklíčenost.

Enzymy obsažené v kukuřičných klasech zabraňují vzniku rakoviny tlustého střeva, zejména jeho spodních partií. Enzymové složení také dokonale čistí játra a žlučové cesty a zabraňuje onemocnění žlučových kamenů.

Lidé, kteří sledují výživu, budou mít zájem vědět, kolik kalorií je ve 100 g produktu:

  • v surovém obilí – 86;
  • ve vařeném obilí – 123;
  • v zrnech po parní úpravě – 80.

Za mnoha okolností může být kukuřice škodlivá. Pokud máte například vážné gastrointestinální problémy a vaše střeva nejsou schopna strávit těžká jídla, konzumace kukuřice může způsobit řadu nepříjemných plynatostí a nadýmání. Při tromboflebitidě a křečových žilách se také nedoporučuje jíst, stejně jako u ulcerózních onemocnění gastrointestinálního traktu v akutním období. Existují také alergické reakce na kukuřici ve formě vyrážky a svědění, protože v ní je spousta vitamínů. Pokud k tomu dojde, bohužel bude muset být tato zelenina ve stravě opuštěna.

ČTĚTE VÍCE
Jak ošetřit klouby bobřím proudem?

Výhody vařené kukuřice pro ženy

Vařená kukuřice se doporučuje těhotným i kojícím ženám. Je pozoruhodný tím, že neobsahuje lepek, který u miminek často vyvolává alergické reakce na mateřské mléko. Kukuřice stimuluje laktaci a zvyšuje vitalitu kojící matky. V těhotenství pomáhá zvládat nevolnosti a zlepšuje trávení (samozřejmě pokud žena netrpí doprovodnými onemocněními trávicího traktu a dalších orgánů).

Když žena kojí, měla by být kukuřice konzumována „jako lék“ v minimálních dávkách. Jedno ucho týdně bude stačit do 4-5 měsíců věku dítěte a postupem času lze počet postupně zvyšovat.

Vzhledem k tomu, že obsah kalorií ve vařeném produktu je nízký, pro ženy, které chtějí zhubnout v poporodním období, je to nepostradatelný a chutný dietní produkt. Jedna porce vařené kukuřice nahradí plnohodnotnou snídani nebo večeři a bude užitečná pro matku i její dítě.

Mnozí si nyní zvykají jíst konzervovanou kukuřici a „vakuové“ klasy. Je třeba si uvědomit, že nepřinesou tělu mnoho škody, ale také budou mít prospěch. V létě využijte okamžiku: kupte si a uvařte čerstvé klasy, které vašemu zdraví přinesou skutečné výhody.